A japán kormány számára az önvezető technológia különösen fontos prioritás. Tavaly például engedélyezték, hogy a Honda úgynevezett "3-as szintű" önvezető autói részt vegyenek a forgalomban. (A 3-a szintű önvezető autó már képes bizonyos döntéseket önmaga meghozni, de vészhelyzetben a vezetőnek még készen kell állnia arra, hogy átvegye az irányítást).
A kormány azt is szeretné, hogy 2025-re legalább 40 önvezetőtaxi-tesztpálya működjön az országban - írja Kuwait Times.
A kormány sietsége nem véletlen:
- Az ország öregszik
- Az idős sofőrök már nem tudnak biztonságosan vezetni
- Hiányzik a munkaerő a logisztikai ágazatból.
A hatalmas keresletet az autógyártók igyekeznek kielégíteni. A Toyota például önvezető buszokat fejlesztett, de egy ilyen jármű ütött el egy látássérült japán dzsúdóst most az olimpiai faluban ezért a tesztet felfüggesztették. A busz egyébként érzékelte, hogy van előtte valaki és meg is állt, de a fedélzeten tartózkodó operátor felülírta a rendszert, ami miatt a busz újraindult.
Egy autóipari szakértő feltette a kérdést, hogy ha a technológia még egy olyan közösségben is csődöt mond, mint a olimpia falu, akkor mit lehet elvárni tőle egy zsúfolt városban. Véleménye szerint az önvezető autók kora ebben az évtizedben még nem jön el.
Vizsgálódnak a Teslánál is
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal nemrég a Teslánál kezdett vizsgálódni az elmúlt évek baleseti nyomán, amelyek az autók önvezető módjában következtek be. A 11 baleset során 17 ember sérült meg és egy vesztette életét. A vizsgálati dokumentumból kiderül, hogy a legtöbb incidens sötétedés után történt méghozzá olyan helyszíneken, ahol erős fények voltak. Ilyen a mentőautók fényei, jelzőfények, világító táblák, stb.
A hatóság már más nagy autógyártóktól is adatokat kért be az önvezető rendszereikkel kapcsolatban.