A kutatás ideje alatt további öt hasonló baleset történt. Ezeknek összesen egy halálos áldozata és 15 sérültje volt. Az egyik balesetnél öt rendőr sérült meg, amikor egy Tesla X egy álló, szirénázó rendőrautóba rohant. A texasi rendőrök beperelték az autógyártót.
„Mindegyik baleset korlátozott hozzáférésű autópályákon történt. Az ütközés előtti kettő-öt másodpercben tizenegy esetben semmilyen elkerülő mozdulatot nem tett a sofőr, hiába volt a keze a kormányon” – írja az Ars Technica.
Ezzel párhuzamosan 106 másik balesetet is vizsgálnak, amelyekben Teslák ütköztek. Ezek negyede nem korlátozott hozzáférésű autópályákon történt, vagy rosszak voltak a látási viszonyok, esetleg esős, havas, vagy jeges volt az út. Az autók használati utasítása szerint ilyen körülmények között csak korlátozottan működik az önvezető program.
A tíz hónapja tartó vizsgálat során 830 ezer autót vesznek górcső alá, köztük a Tesla X, Y, S és 3-as modelljeit. Ha a második körben hibát találnak az önvezető rendszerben, akár vissza is hívhatják az ilyen programmal ellátott autókat. A Tesla önvezető programja 2-es szinten automatizált, ami azt jelenti, hogy a sofőröknek állandóan felügyelniük kell azt, és szükség esetén kormányzással, fékezéssel, vagy gyorsítással kerülhetnek el egy-egy balesetet.
A tavalyi utolsó negyedévben minden 6,94 millió megtett kilométerre jutott egy baleset az önvezető technológiával, a nem önvezető technológiát használók pedig 2,56 millió kilométerenként baleseteztek – írja közleményében az autógyártó cég. A NHTSA adatai szerint minden 779 ezer kilométerre jut egy baleset.