Újra nagy lendületet venne a Playboy-márka, miután évek óta csökken a nyomtatott magazinok eladása és a 2017-ben elhunyt alapító, Hugh Hefner körüli botrányok is beárnyékolják a vállalat hírnevét.
Az 1953-ban alapított nyuszis magazin a Men's Health-szel együtt még 2019 év végén szűnt meg Magyarországon, de számos európai nagyvárosban döntöttek úgy, hogy csak online tartalmat gyártanak.
A metaverzum és a digitalizáció elterjedésében azonban most nagy lehetőséget látnak: amellett, hogy több ezer NFT-t (Non-Fungible Token - nem helyettesíthető tokeneket) dobtak a piacra nyuszis avatarokkal, elindították az OnlyFans versenytársát, a Centerfold nevű digitális közösségi platformjukat is, és Playboy-villát építését tervezik a metaverzumban - írja a CNBC.
Miközben a vállalat a digitális világra koncentrál, a "Secrets of Playboy" című tízrészes sorozatban a Hefnerrel korábban együtt élő alkalmazottak és playmatek a Playboy sötét oldaláról mesélnek. A cég azóta saját honlapján is nyílt levélben arra hívja fel a figyelmet, hogy a "mai Playboy, nem Hugh Hefner Playboya".
Nagyon erős a brand
A márka világszerte milliárdos bevételeket termel, melynek nagy része a tengerentúlon értékesített licenctermékeken keresztül valósul meg - mint például a Hefner által viselt bordó selyemköpeny vagy a már említett nyuszifül és playmate-bodyk.
A vállalat szerint márkájuk világszerte ismert és legalább olyan sokan felismerik logójukat, mint az Apple vagy a Nike esetében.
A vállalat ezért a marketingerejét kihasználja a legmodernebb digitális világban - a Web3-ban- vagyis a metaverzumban új fejezetet nyit és felkérte Pamela Andersont is, hogy népszerűsítse a tokeneket.
Két legyet, egy csapásra
A vállalat tavaly 12 millió dollárt fizetett egy Bombardier Global Express BD-700-as repülőgépért, amely a Hefner által a 70-es években használt fekete DC-9-es "Big Bunny" előtt tiszteleg, de fő célja, hogy a gépre felfestett logó a közösségi médián is elterjedjen - mondta Ben Kohn, a Playboy vezérigazgatója a lapnak.
A vállalat ugyanis globális szinten rengeteg befolyásos influenszerrel dolgozik együtt, akik az Instagramra és a TikTok-ra feltöltött képekkel és videókkal a fiatalabb generációval is megismertetik a céget.
Legutóbb például az amerikai rappert, Cardi B-t szállította a gép New Yorkból Miamiba, ahol bejelentették azt is, hogy Cardi B lesz a Playboy kreatív igazgatója.
A két Instagram-poszttal 9 millió megtekintést értek el, de a 123 millió Instagram-követővel rendelkező Cardi B befolyásában bízik a Playboy.
"A repülőgép ezért egy reklámtába és egy kiskereskedelmi üzlet is egyben" - mondta Kohn.
A vezérigazgató tervei közt szerepel, hogy "visszahozza" a Playboy-kastélyt, ezúttal digitális formában: "Úgy gondolom, hogy a kastély először a metaverzumban tér vissza, mert ezen keresztül globális közönséget érhetünk el. Ez a tagsági tervünk része lesz" - mondta Kohn.
A Playboy már rendezett partikat a Decentralandban, az egyik legnépszerűbb virtuális világban, de még nem választott helyszínt a metaverzum kastélyának.
A Playboy-tagsággal a tagok számos előnnyel fognak rendelkezni a jövőben, és a tagság nagy része blokkláncra fog épülni - mondta Kohn a CNBC-nek, aki érdekességként kiemelte, hogy a közönségük döntő többsége 34 év alatti, eladásaik 50 százakát nők generálják.