Az együttműködés célja, hogy a digitális átalakulás kínálta lehetőségeket kihasználva a kelet-közép-európai régió és a régiós vállalatok minél aktívabban bekapcsolódjanak az intelligens közlekedési rendszerek, az autonóm közlekedés fejlesztésébe - olvasható a Vodafone közleményében.
A közlemény idézi Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert, aki a november 17-18-ai budapesti Regional Digital Summit konferencián arról beszélt, hogy a jövő termelése egyértelműen a gyártási folyamatok digitalizálására épül, ami különleges innovációs alkalmazkodást és minden korábbinál gyorsabb válaszokat kíván a gazdaság szereplőitől. Mint mondta: térségünk versenyképességét erősíti, ha országaink együttműködnek az autonóm vezetés szabályozási és infrastrukturális területein, valamint az autófejlesztés és a beszállítói hálózatok bővítésében.
A Vodafone közleményében kiemeli, hogy a vállalat a világ vezető IoT (dolgok internete) szolgáltatójaként már jelenleg is aktívan közreműködik a közlekedés automatizálását szolgáló fejlesztésekben, így az autonóm autózás kifejlesztésében is. A Vodafone Csoport az első távközlési szolgáltatóként csatlakozott a 2016 szeptemberében létrejött globális 5GAA (5G Automotive Association) szövetséghez, amelynek a célja az összekapcsolt és automatizált vezetés és az intelligens szállítási rendszerek fejlesztése. E cél érdekében a Vodafone már meg is kezdte a járművek közötti (vehicle-to-vehicle) kommunikáció, az LTE-V2X tesztelését.
Alexandre Froment-Curtil szerint az IoT technológia, a jelenleg már zajló negyedik ipari forradalom átalakítja a világunkat, és nagyon fontos, hogy a jövő alakításában és formálásában Magyarország tevékenyen részt is vegyen.
Kevesebb baleset lehetne
Jelentősen csökkenthetik a balesetek számát és évente akár 25 ezer ember életét menthetik meg az európai utakon az intelligens, egymással együttműködő autók és egyéb közlekedési eszközök - olvasható a Vodafone közleményében. A mobilszolgáltató közleményében rámutat, hogy már ma is olyan szenzoros eszközök segítenek a járművezetőknek a balesetek elkerülésében, mint az automata fékezés, a sávkövetés, vagy éppen a holttér jelzés. Az iparági várakozások szerint 2024-ben az eladott új autók 89 százaléka fog rendelkezni a konnektivitás képességével és 2025-re mintegy 50 milliárd "összekapcsolódott" eszköz vesz majd körül minket.