A ByteDance új alkalmazása, a Whee olyan platformként hirdeti magát, amely a felhasználói számára lehetővé teszi, hogy olyan fotókat osszunk meg, amelyeket csak a barátaink láthatnak.

Az új közösségi platformot már több országban tesztelik, az Egyesült Államok területén kívül – írja a Business Insider.

Csakhogy az Instagram is már hasonló funkciókat részesít előnyben: a Meta ugyanis a múlt héten bevezette annak lehetőségét, hogy csak a közeli barátaik körében indíthatnak élő videóközvetítést.

A Snapchat is hasonló lépésre szánta magát, már ez a platform is inkább a barátokkal való közvetlen kapcsolatok összpontosít a funkcióit tekintve, és igyekszik az olyan tartalmaktól elhatárolódni, amelyeket a fogyasztók hiteltelennek vagy mesterkéltnek tartanak.

Ez egy éles váltásnak tekinthető, miután a közösségi platformok éveken keresztül az influenszerek tartalmaira támaszkodtak rá. A közeli barátokra azért fektetnek a platformok újabban nagy hangsúlyt, mert egy a fiatalok trendszerűen kórosan és egyre magányosabbak.

Mindez abban nyilvánul meg, hogy olyan alkalmazásokat keresnek, amelyek segítenek nekik közösséget építeni és nagyobb kapcsolódást érezni a társadalomhoz.

Az elmúlt években több olyan startup is megjelent, ami ezt a területet vette célba: a nemrégiben 500 millió dollárért eladott BeReal nevű platformon például napi, szerkesztetlen fotókkal tarthatták a kapcsolatot a barátok egymással.

A lapnak nyilatkozó szakértők szerint az influenszerek által készített tartalmakkal a hétköznapi felhasználók tartalmai látszólag háttérbe szorultak. Emiatt megnőtt a fogyasztók igénye az olyan platformok iránt, mint a Discord, amelyek kisebb, csoportos megoldásokat kínálnak.

Nagy könnyítést vezet be a Meta, a szakértők szerint kapufa

A Meta 200 nyelvre bővíti ki a gépi, automatikus fordítást. Ugyanakkor a nyelvészek szerint a projekt egyelőre nem elég kiforrott ahhoz, hogy megfelelően működjön.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→