Több ázsiai ország hatóságai keményebben lépnek fel az internetes fuvarmegosztó, San Franciscó-i székhelyű cég ellen, ahogy a hagyományos taxiszolgáltatást nyújtó sofőrök egyre inkább panaszkodnak, mondván az Uber sofőrjei nincsenek megfelelően regisztrálva, és nincs megfelelő biztosításuk.
Az Uber kevesebb mint egy hónapja vonult ki Tajvanról a szabályozó hatóságok által kiszabott egyre nagyobb bírságok miatt, miközben a thaiföldi hatóságok is rászálltak az Uber-sofőrökre a taxis vállalatok tiltakozásai nyomán.
A hongkongi bíró pénteken meghozott ítéletében rámutatott, hogy bár az utasok nagyon vonzónak találhatják a közlekedés ezen innovatív módját, minden utasszállításra vállalkozó magánszolgáltató tevékenységét szabályozni és ellenőrizni kell az utasok érdekeinek és biztonságának megóvása végett. Megállapítva, hogy az Uber öt sofőrje nem rendelkezik a járműve kereskedelmi célú működtetéséhez szükséges engedéllyel és biztosítással, a bíró közel 1300 dollárnak megfelelő összegű pénzbüntetéssel, valamint jogosítványuk egyéves bevonásával sújtotta őket.
Az Uber csalódottságának adott hangot az ítélet miatt. Egy fuvarmegosztást nem lenne szabad bűncselekménynek minősíteni - hangoztatta Kenneth She, az Uber hongkongi vezetője az MTI szerint, hozzátéve, hogy nem szüntetik meg a szolgáltatást.
A 7,3 millió lakost számláló Hongkongban egymilliónyian töltötték le okostelefonjukra az Uber-szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges applikációt, a sofőrként regisztráltak száma pedig több ezerre rúg.
A 2009-ben alapított Uber a világ több mint 500 nagyvárosában működik, és a hasonló profilú vállalkozásokkal együtt komoly konkurenciát támaszt a hagyományos taxi-szolgáltatásoknak szerte a világon.