A helyi piacfelügyeleti hatóság vizsgálata nyomán most 19,5 millió dollárnyi, azaz átszámítva körülbelül 6,4 milliárd forintnyi "bánatpénzt" kell fizetnie a szolgáltatónak
Az illetékes hatóság, a Federal Communications Commission (FCC) ugyan nem tudta pontosan megbecsülni, hogy összesen hány hívás lehetett érintett az üzemzavar során, ugyanakkor a logok alapján több mint 23 ezer hívás biztosan meghiúsult, legalább ugyanennyi esetben nem jutott el a segélyhívóközpontig a hívó lokációja. A hibát egy optikai bérelt vonali kapcsolat meghibásodása, illetve az azt kísérő routing probléma okozta a vizsgálat alapján - olvasható a portálon.
Nem ez az első eset, mely során a T-Mobile előfizetők számára a nemzeti segélyhívószám elérhetetlenné vált az USA-ban - a cég 2014-es kimaradások után szintén nagy összegű, 17,5 millió dolláros kártérítést fizetett.
Ennél is súlyosabb eset történt idén nyáron Franciaországban, ahol az Orange által üzemeltetett segélyhívórendszer meghibásodása miatt az egész országban elérhetetlenné váltak a 112-es hívószámon elérhető segélyhívó-központok. A francia eset tragikus következménnyel is járt - mint kiderült, egy súlyos beteghez nem tudtak időben kiérkezni a mentők, az ő életét már nem tudták megmenteni a kórházban.