Ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, az idei év végére már a világ legnagyobb okostelefon gyártója lettünk volna - jelentette ki Shao Yang, a kínai konszern fogyasztói üzletágának stratégiai igazgatója a sanghaji Consumer Electronics Show kiállítás- és vásáron. "Ez most egy kicsit tovább fog tartani." A Huawei jelenleg napi 500-600 ezer okostelefont értékesít.
Az amerikai adminisztráció az elmúlt hónapban léptetett életbe szankciókat a Huawei ellen mobil hálózati berendezései biztonsági kockázataira hivatkozva. A washingtoni kereskedelmi minisztérium ennek keretében amerikai vállalatoknak megtiltotta alkatrészek és szolgáltatások eladását a kínai cég számára.
A Huawei tavaly előzte meg az Apple-t és foglalta el a második helyet a dél-koreai Samsung mögött az okostelefon eladásokban. A kínai cég az idén januárban jelentette be, hogy a negyedik negyedévre a világ legnagyobb okostelefon forgalmazójává válhat még az amerikai piac nélkül is.
Az idei első negyedévben már a hatodik egymást követő negyedévben csökkent a világpiaci okostelefon forgalom az amerikai IDC informatikai és távközlési piackutató vállalat kimutatása szerint. A piackutató szerint csak egyetlen dobogós gyártó, a kínai Huawei tudta növelni eladásait, 50,3 százalékkal 59,1 millió készülékre. A kínai cég piaci részesedése eközben 11,8 százalékról 19 százalékra ugrott.
A piacvezető továbbra is a Samsung maradt az első negyedévben is. A dél-koreai vállalat ugyanakkor 8,1 százalékkal kevesebb, 71,9 millió készüléket adott el, a piaci részesedése 23,5 százalékról 23,1 százalékra mérséklődött. A lista harmadik helyén az Apple állt az első negyedévben, amikor az eladott készülékeinek a száma 30,2 százalékkal, 36,4 millióra esett, piaci részesedése pedig 15,7 százalékról 11,7 százalékra csökkent.
A kínai belső okostelefon piacon a Huawei piacvezető. Az idei első negyedévben az öt legnagyobb szereplő közül csak a Huawei növelte eladásait, 41 százalékkal 29,9 millióra. Kínai piaci részesedése ezzel rekordra, 34 százalékra emelkedett a 2018 első negyedévi 23,4 százalékról.
A Huawei Technologies 2018-ban 721,2 milliárd jüan (105 milliárd dollár), az előző évinél 19,5 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 50,3 milliárd jüan nettó nyereséget ért el, ami 25 százalékos növekedés. A legnagyobb növekedést tavaly a konszern forgalmának 48 százalékát adó fogyasztási üzletág érte el, 45,1 százalékosat (348,9 milliárd jüan).
A Huawei tavaly 206 millió okostelefont értékesített és 100 millió egyéb készüléket. Az okostelefonok eladása 35 százalékkal, a táblagépeké 14 százalékkal, a személyi számítógépeké 335 százalékkal, a viselhető készülékeké 120 százalékkal, a dolgok internetéhez (IoT) csatlakoztatott okos készülékek értékesítése pedig 39 százalékkal növekedett. A Reuters által idézett elemzők szerint a Huawei okostelefon-eladásai akár egy negyedével is csökkenhetnek az idén az amerikai szankciók miatt.