A német fogyasztóvédelmi szervezetek ernyőszervezete, a Verbraucherzentrale Bundesverbandtól (vzbv) több jogsértést is megállapított a kínai online webshoppal, a Temuval szemben, többek között azt, hogy nem teszi eléggé egyértelművé a fogyasztók számára, hogy a platformon kínált magas kedvezmények honnan származnak.
A Temut azzal is megvádolta a szervezet, hogy manipulatív technikákat alkalmaz, amelyek olyan magatartásra ösztönzik a fogyasztókat, ami nem az ő érdekükben áll – írja az Ecommerce News.
Az ernyőszervezet azt szeretné elérni, hogy a Temu határolódjon el a tisztességtelen magatartástól, a vállalat azonban azt mondja, hogy minden vonatkozó szabályt betart. A cég szóvivője a német Heise technológiai lapnak azt mondta, hogy gondosan értékelik az eladóik által megadott összes árinformációt, hogy ezáltal biztosítsák a pontosságot és az átláthatóság az ügyfelek számára.
A Temu állítása szerint nem alkalmazott az uniós digitális szolgáltatásokról szóló törvény által tiltott technikákat sem, a platform ugyanis azt állítja, hogy a vásárlásra ösztönző „már csak 13 tétel maradt" vagy „29 embernek van ez a tétel most a kosarában" jellegű kijelentések a valóságon alapulnak.
A platform kijelentette, hogy a vásárlóik a megadott információk alapján megalapozott döntéseket hozhatnak, ami szerintük az elégedettséget növeli. A Temu ezen felül tagadta továbbá, hogy eltávolítanák vagy elnyomnák a negatív termékértékeléseket.
Gondban a Temu? Elkezdett vizsgálódni a versenyhivatal
Több bejelentés is érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) a kínai online áruház kereskedelmi gyakorlata miatt.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!