„Mindig nagyon örülünk, amikor azt látjuk, hogy ilyen népszerűek az innovatív fizetési módok a magyarok körében. Ezt nem csak a mostani eredmények bizonyítják, de az olyan digitális óriások magyar fizetési piacra lépése is, mint az Apple,a Google vagy a Garmin. Reméljük, hogy egyre több szolgáltatás áll majd azok rendelkezésére, akik okosórával vagy más hordozható eszközzel szeretnének fizetni” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A mobilfizetések mellett a hordozható eszközökkel történő fizetések száma is nőhet, köszönhetően annak, hogy az Apple Pay mellett a Google Pay-jel és a Garmin Pay-jel kompatibilis eszközöket is használhatják a magyar kártyabirtokosok. Ezekben a megoldásokban közös az a technológia, amelyet a Mastercard biztosít a gyors, kényelmes és biztonságos fizetések érdekében.
Minden negyedik magyar fizetett már mobillal
Arra már korábbi adatok is rámutattak, hogy egyre többen próbálják ki ezt a fizetési megoldást, 2020-ban több mint 800 ezer kártyát csatoltak a (digitalizált) mobiltárcákhoz (MNB, 2021a), ami 14 százalékos elterjedtséget jelent a felnőtt lakosság körében (14–60 éves kor között) (KSH, 2020). A Mastercard korábban publikált, éves reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy 4 személyből 1 legalább egy mobiltárcát kipróbált 2020 végéig (Mastercard és Free Association, 2020).
„A mobiltárca telepítése során a fizikai kártya helyettesítésére egy virtuális kártya, úgynevezett token jön létre és ez kerül be digitális formában a felhasználó telefonjába, vagy más, fizetésre alkalmas okoseszközébe (például okosórába, gyűrűbe, aktivitásmérőbe). A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával vagy hordozható eszközével fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait” – mondta a technológiai háttér kapcsán Szetnics László, a Mastercard regionális üzletfejlesztési vezetője.
A Mastercard a pozitív változások mellett az innovatív fizetésekkel kapcsolatos jövőbeni feladatokra is felhívta a figyelmet.
„Azt látjuk, hogy azok, akik már kipróbálták ezeket a fizetési megoldásokat, szívesen használják őket a mindennapi fizetéseik során, de hosszú út vezet ahhoz a bizonyos első mobilos vagy okosórás fizetésig. Az idén először publikált Digitális Fizetési Index alapján a mobiltárcával és mobilfizetésekkel kapcsolatos témakörök esetén sokkal kisebb a használatukkal kapcsolatos gyakorlati ismeret: például csak a válaszadók 49 százaléka tudta, hogy a mobiltárcák internetes és bolti vásárlásokhoz is használhatók. Nagyon fontos feladata a piaci szereplőknek, hogy megfelelően tájékoztassák az ügyfeleiket a mobilfizetésben rejlő előnyökről és arról a magas szintű biztonságról, ami ezeket a fizetéseket védi például a készpénzes vásárlásokkal szemben.” – mondta Pataky Piroska, a Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketing igazgatója.
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Bombariadó az Ukrajnából érkező vonatokon, utasokat szállítottak le Magyarországon
Csilliárdokat keresnek ezek játékosok – ők lettek 2025 leggazdagabb sportolói