Az amerikai hatóság még nyár végén indított vizsgálatot a Teslánál, miután a cég autó önvezető módban több balesetet is szenvedtek. A 11 baleset során 17 ember sérült meg és egy vesztette életét. A vizsgálati dokumentumból kiderül, hogy a legtöbb incidens sötétedés után történt méghozzá olyan helyszíneken, ahol erős fények voltak. Ilyen a mentőautók fényei, jelzőfények, világító táblák, stb.
A The Verge azt írja, hogy a hatóság más gyártóktól is bekért információkat az úgynevezett 2-es szintű vezetéstámogató rendszerekről. Ezek bizonyos körülmények között képesek kormányozni, fékezni, gázt adni, vagyis még messze vannak a teljes önvezetéstől.
A Teslának október 22-ig kell átadnia az adatokat. Az amerikai székhelyű autógyártóknak, mint a Ford, a GM és a Stellantis november 3-ig, az összes többi autógyártónak, mint a Toyota, a Subaru, a Nissan és a Honda pedig november 17-ig. Azok az autógyártók, amelyek nem válaszolnak, akár 115 millió dollárig terjedő polgári jogi bírságra is számíthatnak.
A tét nagy, ha ugyanis kiderül, hogy a Tesla képzetlen, gyakorlatlan embereknek adott önvezető rendszereket pusztán azért, hogy azokat fejleszteni tudja, komoly szankciókra számíthatnak.