A 11 baleset során 17 ember sérült meg és egy vesztette életét. A vizsgálati dokumentumból kiderül, hogy a legtöbb incidens sötétedés után történt méghozzá olyan helyszíneken, ahol erős fények voltak. Ilyen a mentőautók fényei, jelzőfények, világító táblák, stb. - olvasható a portálon.
A baleseteknél minden alkalommal be volt kapcsolva az autopilot rendszer vagy forgalomfigyelő, sávtartó automatika.
A vizsgálat a 2014 és 2021 között értékesített Y, X, S és 3 modellekre összpontosít, amelyekből 765 ezer fut az utakon.
Az autopilot - a neve ellenére - nem teljesen önvezető rendszer, a sávban tartja a kocsit és a sebességet is szabályozza. Az előre nem látható helyzetekre való reagálás a vezető felelőssége.
A (NHTSA) folyamatosan vizsgálja a hasonló eseteket és arra is utasította azu autógyártókat, hogy a rendszerekkel kapcsolatos incidenseket 24 órán belül jelentsék be.