A TikTok új terméket kínál a tartalomgyártóknak, amely lehetővé teszi számukra, hogy bekapcsolják a hirdetést a posztjaikhoz – írja a The Wall Street Journal.
A népszerű videós közösségi médiaplatform egyébként indulása óta arról volt híres, hogy nem enged reklámokat a tartalomgyártóknak, mert a független alkotókra összpontosított.
A Pulse Premiere nevű termék a TikTok Pulse programjának továbbfejlesztése, amely lehetővé teszi az alkotók egy kis csoportjának, hogy közvetlenül a TikTok-posztjaik után megjelenő videohirdetésekből származó bevétel felét beszedjék.
Csak a legjobb 4 százalék tudja beszedni a pénzt, a kiválasztás olyan mérőszámok alapján történik, mint
- a kedvelések,
- megtekintési idő,
- és a kommentek.
A TikTok számára a lépés újabb bevételi lehetőséget teremt, ráadásul segít az oldal kapcsolatainak javításán a hirdetőkkel és kiadókkal.
Arról van szó, hogy hogyan tudjuk igazán diverzifikálni a portfóliónkat
– mondta a lap kérdésére Ray Cao, a TikTok bevételszerzési termékstratégiájának vezetője.
Szerinte az új módszer célja, hogy a hirdetők számára átláthatóbbá tegye, mire költik a pénzüket.
Nagyon erős a partnerségünk a YouTube-al. Nagyon erős a partnerségünk az Instagrammal. Ez a TikTok-kal most kezd igazán beindulni
– ezt már Pam Drucker Mann, a Conde Nast bevételekért felelős vezetője mondta.
Önök ebből annyit vehetnek majd észre, hogy több reklámmal találkozhatnak a magasabb követőszámmal rendelkező felhasználók videói után.
Ők kaszálnak milliárdokat a TikTokon, de kegyetlen nagyot bukhatnak
A népszerű videómegosztó platformot üzemeltető cég és a tartalomgyártók is temérdek pénzt keresnek a reklámokból. A Napi.hu összegyűjtötte azokat a tiktokkereket, akik a legnépszerűbbek és ezáltal a legtöbbet viszik haza.Kémkedés, adatszivárgás és a felhasználók adatai
Egyre több országban tiltják be a népszerű közösségi oldalt, de miért? A korlátozások legfőbb oka, hogy az alkalmazást Pekinghez kötődő csoportok kémkedésre, Kínába irányuló tömeges adatszivárgásra, illetve érzékeny információk rossz kezekbe kerülésére használhatják fel.
Nem csak a biztonságról van szó. A TikToknak egy sor, az európai hatóságok által indított perrel kellett szembenéznie, amelyek adatvédelmi aggályok miatt vitatják, hogy a vállalat felhasználja-e az európai felhasználók adatait. Ezek a vizsgálatok már eddig is milliós bírságokba kerültek a közösségi médiavállalatnak.
Az USA-ban már loptak adatokat
Az Egyesült Államok attól tart, hogy a kínai kormány a TikTok segítségével hozzáférhet az USA kormányzati eszközeihez, és azáltal a felhasználók adataihoz is.
A TikTokot üzemeltető cég elismerte, hogy négy dolgozójuk hivatalos felhatalmazás nélkül figyelte meg a Forbes néhány munkatársát. A Kongresszus energiaügyi- és kereskedelmi bizottságának meghallgatásán megkérdezték
- a TikTok adatvédelmi és adatbiztonsági gyakorlatáról,
- a Kínai Kommunista Párthoz fűződő kapcsolatáról,
- illetve a népszerű videómegosztó fiatal felhasználókra gyakorolt hatásáról is.
A tiltásra reagált a TikTok is
Közleményükben „furcsának” nevezik azt, hogy az országok anélkül döntenek a különböző mértékű korlátozásokról, hogy a TikTokkal felvették volna a kapcsolatot aggályaik miatt.
Mindig készen állunk arra, hogy találkozzunk a kormányok képviselőivel és megvitassuk, hogyan védjük a kanadaiak magánéletét és biztonságát, de a TikTok ilyen módon történő kiemelése nem segíti elő ezt a közös célt
– tette hozzá az alkalmazást üzemeltető ByteDance szóvivője.