A Telenor 9 forint/perces csomagjának népszerűsítésekor a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze saját ajánlatát a Vodafone Magyarország Zrt. Tuti tarifacsomagjával.
Bár a Telenor a reklámokban nem nevesítette sem a Vodafone-t, sem pedig a csomagot, a GVH szerint az mégis felismerhető volt.
Kapcsolódó
A GVH két hirdetési csatornát, a rádióreklámot és a dinamikus bannert találta problémásnak. A két ajánlat ugyanis - a csomagok jellemzőinek különbségeire figyelemmel - nem vethető össze objektíven a reklámokban látható és hallható módon, pusztán a percdíjat kiemelve. A Telenor ajánlatának percdíja ugyanis (időben, felhasználásában, előfeltételeiben, valamint tartalmában is) korlátozott volt a versenytárs termékéhez képest. (A Telekom elcsábította a Telenor egyik vezetőjét.)
A GVH szerint nem lehet tárgyilagos egy összehasonlítás, amelyben az egyik (perc)díj önmagában, korlátozás és feltételek nélkül érhető el (mivel tarifacsomagról van szó), a másik (perc)díj viszont korlátozott és előfeltételektől függ (mivel perccsomagról van szó). Az ilyen, eltérő felhasználói helyzetekre vetített és szubjektív összehasonlítás révén a fogyasztó nem kap reális, torzítatlan képet a két ajánlat közti különbségről és egy esetleges árelőnyről.
A jogsértésért 78 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
A kép forrása: Shutterstock.