A nagy többséggel megszavazott jelentés nyomán 2019-től minden új járműben kötelezően benne kell lennie azoknak az alapszolgáltatásoknak, amelyek a közlekedési eszközök közötti kommunikáció révén megkönnyítik, illetve biztonságosabbá és fenntarthatóvá teszik a közlekedést.
Ujhelyi István szerint a jelentés "történelmi pont" a közlekedés automatizálásában, annak fejlődése ugyanis rendkívül felgyorsult, az európai szabályozás pedig nem rendezte korábban az érdekfeszültségeket és kötelezettségeket.
Jelenleg évi 26 ezren veszítik életüket Európa útjain, az új szabályoknak köszönhetően azonban jelentősen csökkenhet a közúti balesetek száma, mert az intelligens rendszerekkel szinte teljesen kiküszöbölhetők az emberi hibák. A stratégiával emellett mérsékelhetők a közlekedési dugók, a környezetterhelés, illetve közelebb lehet kerülni az "önvezető közlekedés ma még futurisztikus valóságához" - írta.
Figyelmeztetett ugyanakkor, hogy az európai közösségnek jelentős figyelmet kell fordítania az egyenlőtlen infrastrukturális fejlődésre az EU-ban. (Agyoncsapják a román roncsautó-programot.)
"Míg ugyanis Németországban hamarosan tesztelni tudjuk majd az egymással kommunikáló autók és más kapcsolódó közlekedési eszközök működését, addig Közép-Kelet-Európa egyes régióiban nem, hogy intelligens autó, de aszfaltozott út sincsen" - emelte ki Ujhelyi, aki szerint az egyensúlytalanság mérséklése nem csak a tagországi kormányok, hanem az európai közösség felelőssége is.
A kép forrása: Pixabay