Az új funkció lehetővé teszi a csevegésen belüli vásárlást. Az új funkcióval a Viber az anyacége, a Rakuten globális e-kereskedelmi vállalatcsoport egyik legfőbb szakterületéhez kapcsolódik - derül ki a vállalat közleményéből.
A Viber szerint a vásárlás ma már az egyik legnépszerűbb okostelefonos tevékenység. A legfrissebb kutatások azt mutatják, hogy az okostelefon-tulajdonosok több mint fele vásárol mobilon, kétharmad részben legalább hetente egyszer.
A Viber új funkciója a mobilvásárlást a tartalommegosztással köti össze. Az alkalmazáson keresztül a felhasználók ugyanazon a felületen kereshetnek termékeket, megmutathatják azokat ismerősekinek és beszélgethetnek róluk, valamint akár azonnal kapcsolatba is léphetnek kedvenc márkáikkal vagy éppen megvásárolhatják a kiválasztott árucikket. A felhasználók mostantól ugyanis a csevegésablakban található gomb megnyomásával neki is kezdhetnek a vásárlásnak.
Az Egyesült Államokban ennek a funkciónak a béta verziója már március 6-tól elérhető, az instant vásárlást a világ többi részén ezt követően fokozatosan vezeti be idén a Viber.
CIO-fórum 2017
A cikk témájával bővebben foglalkozik a március 31-ei IT-konferencia: