Hétfőn újraindult a Twitter közösségi oldal hitelességet igazoló előfizetéses funkciója. A szolgáltatást rövid időre jegelték, miután a múlt hónapban tömegesen jelentek meg a cégeket, közszereplőket másoló kamuprofilok. A Twitter Blue kék pipája továbbra is havi 8 dollárba kerül, de mostantól 11 dolláros emelt díjat kell fizetniük azoknak, akik az alkalmazást Apple-eszközökön használják – írja a BBC.  

Hamar trollkodásba fulladt 

Először november elején akarták bevezetni a szolgáltatást, melyben havi 7,99 dollárért bárki megvásárolhatja azt a kis kék pipát, ami mostanáig a politikusok, hírességek és cégek profilján jelezte, hogy igazolt fiókról van szó. Eddig egy hosszú átvilágítási folyamat után válhatott egy fiók ellenőrzötté, és kaphatta meg az ehhez tartozó kék pipát – jelezve, hogy a profil valóban azt a személyt takarja, akinek állítja magát.

Ez viszont nem minden, ugyanis az előfizetés más kiváltságokat is jelent: kevesebb és relevánsabb reklámot, lehetőséget hosszabb videók posztolására, valamint a tartalmak előbbre rangsorolását az algoritmusban, amely a felhasználók hírfalát állítja össze. Joggal gondolhatja bárki, hogy ez a változtatás visszaélésekre és csalásokra adhat okot, hiszen pár dollárért cserébe bárki keltheti a hitelesség látszatát. Erre szintén reagált a milliárdos, és bejelentette, hogy azonnal letiltják a mást megszemélyesítő fiókokat, ez feketén-fehéren benne lesz az előfizetés feltételeiben. 

Drágább lesz az Apple-termékeken 

Az ötlet viszont hamar káoszba fulladt a kamuprofilok burjánzásával, ezért a szüneteltetés mellett döntöttek. Mostanra változott az eredeti koncepció is, hiszen a vállalkozásoknak például aranyszínű, míg a hatóságoknak szürke jelvények váltják fel a kék pipát. De ha az új rendszerben valaki mondjuk nevet változtat vagy profilképet cserél, automatikusan elveszíti a hitelességét jelző pipát, és csak átvilágítás után kaphatja vissza.

A Twitter új tulajdonosa korábban közölte, hogy nehezményezi az Apple által az alkalmazáson belüli vásárlásokért felszámított mintegy 30 százalékos jutalékot, ezt most egy az egyben átterheli az előfizetőkre.

Elon Musk, a világ leggazdagabb embere hivatalosan is beült a Twitter elnöki székébe, és rögvest gyökeres átszervezésekbe kezdett. Az elmúlt fél évben számtalan fordulatot vett a gigaüzlet, míg végül a Tesla és a SpaceX vezérének 44 milliárd dollárért sikerült zsebre tennie az egyik legbefolyásosabb közösségi oldalt. Lapunk ebben a cikkben foglalta össze, hogyan szerezte meg a milliárdos a platformot, mekkora fejetlenséget okozott, valamint, hogy a jövőben mire számíthatnak a felhasználók és a hirdetők.