Németországban és Hollandiában már bizonyított az a részben Budapesten fejlesztett, Hatvanban gyártott rendszer, melyet Magyarországon először a debreceni 2-es villamosvonalon helyeznek üzembe - írja a hvg.hu.
A Bosch blogján megjelent hír szerint a megoldás alapját ugyanaz a rendszer szolgáltatja, amely automatikus vészfék néven már évek óta dolgozik a személy- és tehergépjárművekben, valamint autóbuszokon. A vezérlőegység a másodperc tört része alatt dolgozza fel a szenzorok adatait. A kamera valós időben követi a jármű előtti forgalmi viszonyokat és előre jelzi a várható mozgásokat. A radar eközben pontos méréseket végez, így nyújtva teljes támogatást a járművezetőnek. Ezzel a pályára belógó járművek, vagy a figyelmetlen gyalogosok is hamarabb a vezető „látóterébe” kerülnek.
A rendszer akár 80 méteres távolságból is érzékeli a potenciális veszélyforrásokat.
Bár a rendszer képes lenne automatikusan fékezni is a villamosvezető helyett, jelenleg csupán a figyelmeztetési funkciót használják a szakemberek Debrecenben.
A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. adatai szerint a debreceni 2-es villamos vonalán öt év alatt 130 balesetet regisztráltak. Az ott közlekedő 18 darab jármű mindegyike összetört már legalább ötször, de olyan is van, amely már tízszer.
A németországi teszteken a rendszer telepítése után 40 százalékkal csökkent a balesetek száma – ráadásul úgy, hogy közben nőtt az utas- és ezzel a villamosforgalom az adott vonalon - írta a lap.
Legolvasottabb
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Német autóipari sokk: három óriás profitja eltűnt, Magyarország is veszélyben
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Ruszin-Szendi Romulusz nem katona többé
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak