A Google csütörtöki blogbejegyzésében egy üzleti felhasználóknak kedvező, ingyenes Workspace-konstrukciót jelentett be: az Essentials csomag lehetővé teszi, hogy a saját levelezőszerverrel, vagy felhőalapú levelezőplatformmal – pl. Exhchange Online, Zoho – rendelkező munkahelyek Gmail-fiók nélkül használják a vállalat legkedveltebb online segédeszközeit.
A felhasználók a meglévő e-mail fiókjaik segítségével regisztrálhatnak a szolgáltatásra, ezt követően már meg is hívhatják munkatársaikat a közös projektekbe. Az Essentials Starter összesen 15GB-nyi Drive tárhelyet biztosít, ami bár médiafájlok megosztásához nem túl kedvező, a szöveges dokumentumok, táblázatok és diasorok tárolására megfelelőnek tűnik.
Egy szervezeten belül korlátlan mennyiségű csoport létrehozható, ugyanakkor a létszám legfeljebb 25 fő. Google Meet esetében maximum 100 fővel lehet csoportos hívásokat indítani, melyeknél beszélgetésenként 60 perc a limit. A csomag hozzáférést kínál a Spaces kollaborációs alkalmazáshoz, a munkahelyi pletykákhoz elengedhetetlen Chats-hez, és az összes megszokott eszközhöz (Drive, Sheets, Slides, Docs).
Az új konstrukció már februárban érkezik, és azt a korábbi Business Starter díjcsomagot váltja, amely jelenleg profilonként 4,68 euróba kerül. Jól érzékelhető, hogy a Google több üzleti felhasználót szeretne a felhőplatformra csábítani azáltal, hogy a Workspace belépőszintű eszközeit kínálja nekik. Az Essentials bár valóban teljesen ingyenes, vannak hátrányai a fizetős csomagokhoz képest, hiszen korlátozottabb funkciókat nyújt egyes Google-eszközöknél
További részletek