A Xiaomi évek óta vezeti az indiai mobiltelefon-piacot, amely egyértelműen az alacsony árának köszönhető - írja a Gizchina.com techportál.
A márka gyakorlatilag 2017 óta folyamatosan az élen van leszámítva 2020 harmadik negyedévét, amikor a Samsung elvette tőle ezt a helyet. A dél-koreai óriás azonban nem tudta megtartani dobogós helyét egészen 2022 márciusáig, amikor ismét több telefont adott el.
A Samsung ráadásul az idei első negyedévben uralta az 5G-piacot is, az összes eladott 5G-készülék 23 százaléka volt Samsung és csak 18 százaléka Xiaomi.
Visszatérve a teljes piacra, a Counterpoint Research szerint a Samsung márciusban 27 százalékos részesedést szerzett, a Xiaomi csak 22-őt.
Persze egy hónap adatából nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de tény, hogy a Xiaomi számára intő jel, hogy nem ülhet a babérjain, ha meg akarja tartani ezt a fontos piacot, ahol több telefont vesznek az emberek, mint az USA-ban.
A Counterpoint szerint az idei első negyedévben a globális okostelefon-piac 7 százalékkal csökkent éves összehasonlításban, ez 328 millió darabot jelent. A legnagyobb szereplő a Samsung, amely az Apple-el vív ádáz harcot. Utóbbi 2021 utolsó negyedévében az iPhone 13-nak köszönhetően megszerezte az első helyet.