A videómegosztó közlése szerint az újonnan bevezetett egészségügyi irányelvek alapján három kategóriába sorolják a meglévő irányelveket: megelőzés, kezelés és tagadás. Az a videós tartalom, amelyik ennek alapján ellentmond az egészégügyi irányelveknek, nem lesz elérhető.
A vállalat szerint bár a konkrét orvosi útmutatások idővel változhatnak, a cél az, hogy a YouTube-on ne lehessen olyan információk terjesztésének platformja, amelyek árthatnak az embereknek, ha olyan területekről van szó, amikben tudományos konszenzus van érvényben.
A Google-höz tartozó YouTube-nak az utóbbi időben meggyűlt a baja tartalmai moderálásával: egy korábbi moderátor 2020-ban beperelte a vállalatot, azt állítva, hogy sok tartalommoderátor kevesebb, mint egy évig marad a pozíciójában, és hogy a vállalat kevesebbet embert foglalkoztat, mint amennyit kellene. Emiatt a cég gyakran versenyt fut a sértő és félrevezető tartalmak eltávolításával – írja a CNBC.
A vállalat blogbejegyzésében azt írja, az új irányelvek a gyakorlatban azt jelentik, hogy a hatékony orvosi kezeléstől elrettentő vagy nem bizonyított kezelést népszerűsítő tartalmakat eltávolítják.
A platform a rákot hozta fel példaként, mivel az emberek gyakran fordulnak a YouTube-hoz hasonló platformokhoz, miután diagnosztizálták őket.
Hozzáteszik ugyanakkor, hogy a közérdekű tartalmak továbbra is elérhetőek maradhatnak, még akkor is, ha sértik az új irányelvet. Ha például egy politikai jelölt vitatja a hivatalos egészségügyi útmutatást vagy olyan nyilvános meghallgatásról van szó, amely pontatlan információkat tartalmaz, a YouTube nem távolíthatja el azt.
Ők a magyarok kedvenc hazai előadói, tarolják a lejátszási listákat
A Spotify-on 2022 második negyedévétől kezdve több magyar zenét streameltek a hallgatók, mint külföldit. A YouTube-on pedig már évek óta ez a helyzet. Bővebben --->Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!