A Google tulajdonában lévő videómegosztó platform hivatalos blogján ismertette a közösségi irányelvek érvényesítésének második negyedévre vonatkozó, számszerűsíthető mutatóit. Az április és június közötti időszak volt az első olyan negyedév, amikor a koronavírus elleni védekezés jegyében, saját munkatársaik védelme érdekében csökkentették az irodai munkavégzés arányát, és a feltöltött videók közösségi alapelveknek való megfelelésének vizsgálatát már jelentős mértékben algoritmusokra bízták - írja a hirado.hu nyomán az Infostart.

A 11,5 millió eltávolított videóból közel 11 milliót automatikusan távolított el a YouTube, mindössze 380 ezret jelentett YouTube-felhasználó, 170 ezret úgynevezett trusted flagger, vagyis megbízott véleményező, kétezernél alig többet civil szervezet, míg mindössze huszonötöt valamely kormányzat.

Az érintett videók nagy részét már jóval azelőtt eltávolították, hogy bárki megnézhette volna: 42 százalékuk nulla nézővel, tulajdonképpen a publikálás pillanatában, 33,7 százalékukat maximum tízfőnyi nézettséggel, míg alig egynegyedüket tíznél több megtekintéssel szedték le a videómegosztóról.

A videók egyharmadát a gyermekek védelme érdekében, mintegy 30 százalékát spammelés miatt, 14,6 százalékát meztelenség vagy szexuális tartalom miatt, 10 százalékot pedig erőszak megjelenítésére való hivatkozással töröltek.

A YouTube-on 2020 második negyedévében csaknem kétmillió egyéni csatornát függesztettek fel végleg, ami egyben a csatornán publikált összes videó törlését is jelenti.

2,1 milliárd kommentet törölt a YouTube, amelynek mindössze 0,8 százalékát (vagyis 17 millió kommentet) látta humán munkaerő a globális vállalatnál.