Azt eddig is mindenki tudta a 4iG-ról, hogy képes sikeres akvizíciók végrehajtására, most pedig az fog kiderülni, hogy a konszolidációs körbe bevont vállalatok átszervezésére, illetve működtetésére is képes, mondta egy hétfői háttérbeszélgetésen – értékelve a társaság legfrissebb, harmadik negyedéves jelentésétFekete Péter, a vállalatcsoport vezérigazgatója.

A 4iG a tervek szerint folytatja a külföldi terjeszkedést, elsősorban a Nyugat-Balkáni térségben, ennek a folyamatnak az egyik lépése kézzelfogható közelségben van: leányvállalatot alapítottak Észak-Macedóniában, a cél az ottani piacra való belépés, lehetőleg már 2025-ben.

Közben a cég itthon sem pihen, zajlik a meghirdetett transzformációs program, amelynek legfontosabb része, hogy januártól ONE márkanév alatt nyújtja a cég a lakossági és vállalati telekommunikációs szolgáltatásait, az ismert brandeket (Digi, Vodafone) pedig kivezetik. 

Néhány fontosabb adat a 4iG-ről

  • részvénypiaci kapitalizáció: 237,5 milliárd forint
  • nettó adósságállomány: 830 milliárd forint
  • nettó adósság/EBITDA mutató: 3,9
  • 2024-es részvényárfolyam változás: 0,6 százalék

A vállalatcsoport a harmadik negyedévet rekord árbevétellel és EBITDA-val zárta, előbbi meghaladta a 180 milliárd forintot, utóbbi pedig az 59 milliárdot. (Jelenleg a telekommunikációs szegmens biztosítja a 4iG csoportszintű árbevétele 87 százalékát.)

Kép: Economx

Nettó eredmény soron 4,3 milliárd forintot ért el a harmadik negyedévben a 4iG, néhány számviteli korrekció és átértékelődés miatt azonban ez 2,8 milliárd forintos veszteségbe fordul az IFRS módszertan alapján. A legnagyobb ilyen tétel (2,7 milliárd forint) a Vodafone vételár-allokáció értékcsökkenésre gyakorolt negatív hatás volt. A vezérigazgató szerint a nettó profit alakulása kevésbé lényeges és elég sok benne a zaj, részvényesi szempontból sokkal inkább az EBITDA a meghatározó.

Fekete Péter a menedzsment néhány várakozásáról is említést tett:

  • idén 200 milliárd felett alakulhat a csoportszintű EBITDA
  • a ONE rebranding költségek nagy részét az idei negyedik negyedéves költségek közt mutatják ki
  • 2025-ben a nettó eredmény pozitív lesz
  • a szinergiák kiaknázása és a hatékonyság javulása igazából jövőre és 2026-ban lesz látványos

Utóbbira jó példa a Digi Magyarország 2022-es megvásárlása, amely óta 28 százalékos bevétel és 54 százalékos EBITDA növekedést sikerült elérni (a legutóbbi 4 negyedév gördülő adataival összehasonlítva). Csak egy példa a szinergiákra: a Vodafone, a Digi és az Invitech szolgáltatásait (b2b és b2c) már összevonva értékesítik. 

Szintén elhangzott, hogy a 4iG megjelenne a nemzetközi kötvénypiacon kibocsátóként, ennek érdekében jövőre kezdik el az egyeztetéseket a három nagy hitelminősítő egyikével. Észak-Macedónia ugyan nem nagy piac, ahova ha sikerül belépni, a harmadik számú szereplő lesz a ONE (telekommunikációs és IT szolgáltatóként). 
 
 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!