Csütörtökön kiadott közleményében az amerikai autógyár jelezte, hogy jövőre az idei összegnél 150 millió ausztrál dollárral többet, 450 millió ausztrál dollárt szán formatervező tevékenységének fejlesztésére, és a következő három évben további 50 millió ausztrál dollárt fordít dizájn és tesztelési célokat szolgáló létesítményeinek korszerűsítésére.

A Ford három kulcsfontosságú k+f központot működtet szerte a világban: egyet Detroitban, egyet Kölnben, egyet pedig az ausztráliai Melbourne egyik külvárosában, Broadmeadowsban. Ezek azok a központok, amelyek képesek az autótervezés minden fázisát végigvinni.

A Ford, amely tavaly 6,7 milliárd dollárt fordított kutatásfejlesztési célokra világszinten, két hete jelentette be, hogy 2,8 milliárd dolláros hitelt vesz fel új technológiák kifejlesztésének céljából.

Michael Rafferty, a Melbourne-i Egyetem műszaki karának docense szerint a Ford a többi nagy amerikai autógyárhoz hasonlóan lemaradt a versenyben, túl nagy, kissé divatjamúlt kocsikat gyártott, és még mindig azon igyekszik, hogy behozza lemaradását. A Ford októberben zárta be a Broadmeadowsban működő összeszerelő gyárát, részben azért, mert egyre csökkent az itt gyártott modell népszerűsége.

A General Motors és a Toyota Motor jövőre szünteti meg a termelést Ausztráliában, a túl magas előállítási költségek és az egyre szorosabb verseny miatt.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!