A New York-i tőzsde keddi zárása után közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint az Alphabet bevétele a március 31-én végződött negyedévben éves összevetésben 13 százalékkal, 41 milliárd 159 millió dollárra emelkedett, meghaladva a 40,3 milliárd dolláros elemzői várakozást. A Google hirdetési bevételei, amelyek a teljes bevétel oroszlánrészét adják, 10,4 százalékkal 33,76 milliárd dollárra emelkedtek.
Egyes elemzők arra számítanak, hogy akár 20 százalékkal is csökkenhetnek a reklámbevételek a következő negyedévekben, mivel a járvány miatt a szállodák, légitársaságok, filmstúdiók és más, jellemzően nagy reklámköltséggel dolgozó társaságok drasztikusan visszavágták kiadásaikat.
Az Alphabet azt tapasztalta, hogy a hirdetésekből származó bevételek - ez a legjelentősebb tétel - 5 százalék körül mértékben csökkentek márciusban, csakúgy mint áprilisban. Ruth Porat pénzügyi igazgató azonban arra figyelmeztetett, hogy nem biztos, hogy tartható ez a trend, így a második negyedév nehéznek ígérkezik.
Az amerikai számviteli szabvány (GAAP) szerint számolva az Alphabet üzemi nyeresége éves összevetésben 19 százalékkal, 7,97 milliárd dollárra emelkedett január-márciusban, az üzemeltetési haszonkulcs pedig 18 százalékról 19 százalékra kúszott fel.
A nettó nyereség 6 milliárd 836 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 6 milliárd 657 millió dollárral. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 9,87 dollárt tett ki, míg a tavalyi első negyedévben 9,50 dollárt. Elemzők nagyobb nyereséget vártak, 7,21 milliárd dollárt, részvényenként 10,40 dollárt.
Az Alphabet 3,31 százalékos mínuszban, 1233,67 dolláron zárt kedden a New York-i tőzsdén, az egy évvel korábbihoz képest 4,19 százalékkal alacsonyabb szinten. A gyorsjelentés közzététele után az elektronikus kereskedésben jelentősen megugrott az árfolyam, a szerdai nyitás előtt egy órával 6,9 százalékos pluszt mutatott.
A nagy amerikai internetes szolgáltató társaságok közül ezúttal az Alphabet volt az első, amely közzétette negyedéves gyorsjelentését, mintegy előzetes tájékoztatást nyújtva arról, hogy mi várható a következő napokban. A reklámok értékesítésében rivális Facebook árfolyama több mint 3 százalékkal, míg a Microsofté 1,7 százalékkal, az Amazoné 1,4 százalékkal, az Apple-é pedig 0,9 százalékkal emelkedett az elektronikus kereskedésben.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!