A Barbie-film átmenetileg megfordította a Mattel játékeladási visszaesését. A Greta Gerwig által rendezett kasszasiker, Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével az év eddigi legjobban kereső filmje, több mint 1,4 milliárd dolláros jegyeladással világszerte.
Ynon Kreiz, a Mattel vezetője évek óta azt hangoztatja, hogy a filmek segítenének a cégnek fellendíteni a lanyha eladásokat.
A film célja is az volt, hogy újra felkeltse az érdeklődést a Barbie baba iránt, amelynek bevételei az év első felében csökkentek.
A Mattel közölte, hogy nagyjából 125 millió dolláros fellendülést vár a filmtől, amelynek nagy része már megvalósult. A nyereség nagy fordulatot jelentett, hiszen a vállalat egy év óta növekedett először a harmadik negyedév során (idén július és szeptember között) növekedjen az eladásokban.
A vártnál erősebb eredmények ellenére a cég nem változtatott a karácsonyi eladásokra vonatkozó előrejelzésén, ami a Barbie fellendülésének határait és a gazdasági kihívások okozta aggodalmakat tükrözi.
A vállalat kihívásokkal teli makrogazdasági környezetben tevékenykedik, ahol a nagyobb volatilitás (élénk piaci mozgás szerk.), beleértve az inflációt is, hatással lehet a fogyasztói keresletre
– közölte a vállalat a befektetőkkel az eredményeiben.
Ynon Kreiz a jövőben is arra ösztönzi a vállalatot, hogy filmekbe és tévéműsorokba fektessen be, hogy újra beindítsa a növekedést, amely az iparágban a világjárvány óta elmaradt.
Ez az év valószínűleg nem lesz kivétel, mondta, és a cég vezetője azt jósolta, hogy az eladások 2022-hez képest az egész iparágban csökkenni fognak. Elmondta azonban, hogy a Mattel jól teljesít ezekben a körülmények között is, előretör versenytársaival szemben, és javította haszonkulcsát.
A stratégiánk jól szolgál minket. Versenyképesség szempontjából nagyon jól állunk, és erős ünnepi szezonra számítunk
– fűzte hozzá Ynon Kreiz.
Más márkák – köztük a Trolls, a Barney, a Hot Wheels és a Polly Pocket – is szerepelnek a következő hollywoodi filmekben.
Összességében a Mattel elmondta, hogy a negyedévben az értékesítés 9 százalékk nőtt 2022-hez képest, elérve az 1,9 milliárd dollárt. Ez volt az első negyedéves növekedés tavaly óta.
A nyereség jelentősen csökkent, 146,3 millió dollárra. A csökkenés nagy része a vállalat várható adóinak nagymértékű emelkedése miatt következett be a tavalyi évhez képest.
A Mattel részvényei több mint 6 százalékkal estek a zárás utáni kereskedésben – számolt be róla a BBC.
Valamit tudhatnak: egymást tépik a magyarok a Barbie babákért
A magyar lakosság nemcsak a Barbie filmre kapott rá, hanem a Mattel Barbie játékának népszerűsége is hirtelen megnőtt hazánkban. Bővebben --->
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!