A korábbi 218 helyett 230 forint az AutoWallis részvények új célára a Concordenál, az ajánlásuk ennek megfelelően vétel. A 12-havi célár közel 60 százalékkal magasabb a jelenlegi árfolyamnál.
A céláremelés hatására el is indult a BÉT autós papírjának árfolyama: kedd délelőtt közel 5 százalékos pluszban zajlik a kereskedés.
A Concorde elemzője idén 9,1 milliárdos adózott nyereséget vár az AutoWallistól, jövőre viszont már 11 milliárdot. A várható profitugrás ráadásul egy nem túl erős európai autópiaci környezetben valósulhat meg.
A Concorde kifejezetten alulértékeltnek tartja az AutoWallis papírokat, a részvények összértéke a tavalyi profit 6,1-szerese, az idénre várható nyereségnek pedig a 8,5-szerese.
Miért jó sztori az AutoWallis?
Közben a társaság fokozatosan bővül a régióban, árbevételének 60 százaléka már exportértékesítésből származik. Emellett pedig a cég meghosszabbította két fontos disztribúciós szerződését az Opellel és a SsangYonggal. A kínai Geelyvel még márciusban megkötött, a Farizon márkájú haszonjárművek értékesítésére vonatkozó deal pedig annak a jele, hogy az ázsiai autógyártók bíznak a magyar cég kelet-közép európai növekedési stratégiájában. Emellett jelentős üzletet kötött az AutoWallis Csehországban, ahol 10 százalékos piaci részesedést szerzett az ottani BMW értékesítésben, valamint Budapesten új Renault és Dacia márkakereskedéseket nyitottak.
A menedzsment sokat vár az akvizícióktól
Bár a kibocsátó 5 évre szóló stratégiát hirdetett, amelynek részét képezik a felvásárlások, a Concorde ezek hatásaival (a tervezett tranzakciók kiszámíthatatlansága miatt) nem számolt a modellben, csak a szerves növekedéssel kalkulálva módosították a várható bevételi és profitszámokat. Mindez azt jelenti, hogy a Concorde prognózisa óvatosabb mint az AutoWallis menedzsment várakozása. 2028-ra például az autós társaság vezetői 750 milliárd forint árbevétel mellett 25 milliárd forint adózás előtti eredménnyel számolnak, a Concorde (akvizíciós hatások nélküli) prognózisa: 560 milliárdos árbevétel és 19 milliárdos adózás előtti profit.
Nem támogató a piaci környezet
Egyébként a Concorde a piaci környezetre is óvatosabban tekint, a globális autóipar bizonytalansága miatt: a probléma lényegében az, hogy az európai autómárkák nincsenek könnyű helyzetben az ázsiai gyártók túl magas termelési kapacitása okán kialakult árversenyben. Közben pedig lassul az átállás az elektromos autókra Európában, főleg azokban az országokban, ahol a támogatásokat kivezették. Emiatt viszont elkerülhetetlenül csökkenni fognak a haszonkulcsok az olyan cégeknél, mint az AutoWallis.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!