Egy százalékos árbevétel növekedés mellett 50 százalékkal növelte harmadik negyedéves nyereségét a Masterplast, az első három negyedévet szemlélve a fordulat még nagyobb.

Gyakorlatilag változatlan árbevétel mellett jelentősen emelkedő nyereségről adott számot a Masterplast Nyrt. harmadik negyedéves gyorsjelentésében. A társaság a szezonálisan legerősebb hónapjában 26,045 millió árbevételt ért el, ez egy százalékkal haladja meg a tavalyit, az első három negyedévben összesen 61,95 millió eurónyi bevételt realizált, ami 4 százalékos elmaradást jelent.

Ennek ellenére a nyereség jelentősen emelkedett, szeptember végéig elérte az 1,89 millió eurót, ami 7 százalékkal haladja meg a 2013 azonos időszakában elértet. A tavalyi számokban azonban nagy súllyal szerepelt egy biztosítási eseményből származó egyszeri bevétel is, ha ezzel korrigáljuk a bázist, akkor a növekedés még látványosabb, két és félszeresésre emelkedő adózott eredmény adódik.

A gyorsjelentés szerint a javulásban nagy szerepet játszott a költségracionalizálás és a kereskedelempolitika átalakítása is. Az adatokhoz fűzött kommentár szerint a csoport a forgalom növelése helyett az eredménytermelésre helyezte a hangsúlyt, s ehhez igazította értékesítési rendszerét is. Az új politika a homlokzati hőszigetelő rendszeren és elemein túl a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezte az értékesítési fókuszt. A javuló eredmény másik fő oka, hogy a 2013 végén életbe léptetett költségracionalizáló intézkedések hatására az elmúlt negyedévben 17 százalékkal csökkentek a Masterplast személyi jellegű ráfordításai. A költségtakarékosabb, hatékonyabb gazdálkodásnak köszönhetően számottevően javult a működési eredmény, ami hosszú távú, fenntartható eredményességet biztosíthat a magyar tulajdonban lévő vállalat számára.

A cég az idei első kilenc hónapban meglehetősen kedvezőtlen iparági környezetben működött, a magyar építőiparban azonban a harmadik negyedévben, elsősorban a felújítási munkák területén jelentkező élénkülés hozzájárult a javuló eredményhez. Ez a kedvező folyamat jótékonyan hatott a vállalat legnagyobb súlyú piacára, így a hazai árbevétel 20 százalékkal bővült a harmadik negyedévben. Miközben az ukrán piacon a krízishelyzet mérséklődésével némileg javult a környezet, a balkáni régióban természeti csapások (árvizek) nehezítették a működést. Az export piacokon 6 százalékkal magasabb forgalmat ért el a Masterplast. Jól teljesített a szerb piac, miközben több, nagy értékű egyedi gyártási és csomagolóanyag értékesítésnek köszönhetően a szlovák árbevétel is jelentősen bővült. Csökkent ugyanakkor a forgalom a román, a horvát és a lengyel piacon.

A csoport EBITDA-ja az első kilenc hónapban elérte a 4,3 millió eurót. Ezek alapján a menedzsment megerősítette éves célját, amely az EBITDA 6 százalékos éves növekedéséről szólt.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!