Az előző negyedév során a Wizz Air folyamatosan futtatta fel operációját, és a Concorde becslése szerint 2019-es kapacitásának közel 42 százalékát, de tavalyi kapacitásának több mint 3,5-szeresét üzemeltette, aminek eredményeként 3 millió utast szállított 64 százalékos átlagos kihasználtság mellett. A Wizz Air bevételei jól tükrözhetik tehát a 2022-es pénzügyi év lassú évkezdetét, hiszen a jegy- és kiegészítő bevételek várhatóan 112, illetve 103 millió eurót tesznek majd ki a brókercég becslése szerint.
Költségoldalon az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest növekvő változó és fix költségekkel számol a Concorde alapvetően a kapacitásnövekedés, a lízingdíjakat magukba foglaló magasabb értékcsökkenési kiadások és az emelkedő üzemanyagárak miatt. Utóbbit azért is fontos hangsúlyozni, mert a Wizz Air felfüggesztette olajfedezeti politikáját (korábban az előretekintő egy éves olajkitettség mintegy 50-60 százalékát lefedezte) az utazási korlátozásokból fakadó kiszámíthatatlan tervezhetőség miatt.
Az olajár emelkedése nem kedvez a cégnek
Ennek ellenére a meglévő fedezeti pozíciók a negyedév során még enyhíthették az üzemanyagok árnövekedéséből adódó addicionális kiadásokat, de az év hátralévő részében a cég az azonnali áraknak nagymértékben ki lehet téve, ha a korábbi döntésen a menedzsment nem változtat. Emiatt további olajáremelkedés egyértelműen a jövedelmezőségi mutatók romlásához vezethet.
A Concorde előrejelzése szerint az EBITDA némileg növekedhetett év/év alapon, ugyanakkor az operatív veszteség (EBIT) meghaladhatja a bázis évi szintet a Magyar Kormány megbízásából tavaly működtetett, magas hozzáadott értéket képviselő repatriáló és teherjáratok hiánya, a flotta bővítéséből adódó magasabb bérleti költségek, valamint a csökkenő egy főre jutó átlagos jegybevétel miatt.
Arra számít a brókercég, hogy a negyedév során közel 160 millió euró készpénzt égetett a társaság, így június 30-án közel 1,3 milliárd euró készpénz és betétállománnyal rendelkezett a cég. A készpénzégetés a második pénzügyi negyedévben drasztikusan lelassulhat, mivel a Wizz Air jelenleg a rendelkezésre álló teljes kapacitás nagyjából 70-75 százalékát üzemelteti. A menedzsment az eredmények közzététele után várhatóan továbbra sem fog a jelenleg futó pénzügyi évre profit-előrejelzést adni, de fontos információkkal szolgálhat a jelenlegi árképzésről és piaci környezetről, ami a nyári profitabilitást jelentősen befolyásolhatja.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Még nincs vége a Lázár–Strabag-ütközetnek, újabb kemény lépést tett a minisztérium
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Orbán Viktor vörös vonalat húzott az EU-nak: "Ez nyílt hadüzenet lenne"
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Nem is gondolná, hogy töltenek a magyarok