A vállalat eladásai a második negyedévben 4 százalékkal 5,51 milliárd euróra emelkedtek, kissé elmaradva az elemzői várakozásoktól, aminek az volt az oka , hogy a labdarúgáshoz kötődő cikkek iránti kereslet a vártnál jobban visszaesett a tavalyi világbajnokság után.
A cég már márciusban is jelezte, hogy problémái vannak az anyagellátási lánccal, és ez visszaveti az eladásokat az első fél évben, különösen Észak-Amerikában.
Bíznak abban, hogy a második fél évben felgyorsulnak az eladások, és az egész évet tekintve az árfolyamhatásokat kiszűrve 5-8 százalék lesz a növekedés, a folyamatos működésből származó nettó eredmény pedig 1,88 milliárd és 1,95 milliárd euró között lesz.
Az Adidas részvényárfolyama néhány hetes emelkedést követően a jelentés közzététele után 3,3 százalékkal esett, mert a befektetők reményeivel ellentétben a vállalat nem javította eredménykilátásait, szemben belföldi versenytársával, a Pumával, amely mind értékesítési, mind profitprognózisát javította.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!