Friss tőzsdei szereplőhöz méltó első gyorsjelentést tett ma közzé a Wizz Air Holdings Plc, a légitársaság a március 31-vel zárult pénzügyi évében összesen 146 millió euró nyereséget ért el, ez 67 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A szállított utasok száma 16,5 millió főre emelkedett 13,9 millió főről, az árbevétel 1,227 milliárd euróra duzzadt, ami 21 százalékkal haladja meg a bázist. A cég profitmarzsa 14,9 százalékos volt az időszakban, ez 6,2 százalékos javulást jelent - áll a jelentésben

A negyedév során az árbevétel elérte a 235 millió eurót, ami 19 százalékos emelkedést jelent, az év első három hónapjában, a negyedévben 11 millió euró veszteséget termelt a cég a tavalyi utolsó negyedéves 22 millió euró után. A jelentés szerint az év során a cég 9 géppel növelte flottáját, összesen 55 darabosra, a gépek átlagéletkora jelenleg 3,8 év, ami a legfiatalabbnak számít a jelentősebb európai légitársaságok között. A jó kihasználtság miatt a társaság az összes 2015 novembere és 2017 decembere közöttre tervezett géprendelését konvertálta Airbus A321-es típusra a korábbi a320-ról, hogy a nagyobb terhelésű járatokat el tudja látni.

A gépek átlagos foglaltsága (a szállított utaskilométer és az összes lehetséges utaskilométer hányadosa) az év során 86,7 százalékos volt. A negyedik negyedévben ez a mérőszám 83,6százalékos volt, 2,2 százalékponttal magasabb a harmadik negyedévesnél úgy, hogy közben a cég kapacitásai 20 százalékkal emelkedtek.

A jelentés szerint a menedzsment a mostani pénzügyi évben a cég hálózatának bővítését tervezi, kapacitásaik várakozásaik szerint 17 százalékkal nőhetnek. Az első fél évben 18, a másodikban 16 százalékos bővülés a terv. Ugyanakkor felhívták a figyelmet, hiába az alacsonyabb olajárak, ennek várhatóan nem lesznek pozitív hatásai a nyereségre, ugyanis ezzel párhuzamosan a jegyárak is csökkennek. Ennek ellenére idén is jelentős bővülést várnak az adózás előtti eredményben, ez az elképzeléseik szerint 165-175 millió euróra emelkedhet.

Váradi József vezérigazgató a jelentéshez fűzött kommentárjában felhívta a figyelmet, ultra alacsony költségmodelljük miatt jelentős előnyben vannak az iparág többi szereplőjével szemben, beleértve a fapados légitársaságokat is, így tudnak utasaik számára folyamatosan relatív alacsony jegyárakat biztosítani, ami viszonylag magas növekedési ütemet eredményez a cégnek.

A cég részvényei egy százalék feletti emelkedéssel kezdték a napot a jelentés közzététele után a londoni tőzsdén.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!