A nettó nyereség majdnem negyedével, 73,3 millió dollárra zsugorodott a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, az árbevétel néhány tizedszázalékkal, 1,17 milliád dollárra nőtt. Mindkét adat elmaradt a Wall Street Journalnek nyilatkozó elemzők várakozásától. Ennek tükrében jó hír, hogy a bruttó profitráta 51,3 százalékon stagnált. A profit csökkenéséhez egyszeri tételként hozzájárult bizonyos eszközök értékének leírása, de a cég nem közölte, milyen vagyonelemek értékcsökkenésről van szó pontosan.
A Mattel bevétele az elmúlt negyedévekben emelkedett, mivel jól fogynak aranyos szörnyeket ábrázoló Monster High, a dundi amerikai kislányokra hasonlító American Girl és a pici babáknak szánt színes, strapabíró elemekből álló Fisher-Price játékai. Ezeknek köszönhetően a kislányoknak és kisfiúknak szánt termékeket kínáló divízió kissé növelni tudta bevételét, annak ellenére, hogy a Barbie- és a Hot Wheels-eladások 12, illetve hat százalékkal estek. (Az American Girl márka 14 százalékos pluszt könyvelt el.) A Mattelnek komoly fejfájást okoz az utóbbi időben, hogy az okos telefonok és más mobil elektronikus eszközök átalakították a gyerekek játszási szokásait.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!