Bekövetkezett az, amitől a teljes európai autóipari szektor hónapok óta tart. Donald Trump amerikai elnök bejelentette, hogy hamarosan kihirdetik az európai autókat sújtó általános 25 százalékos vámtarifát. A német autógyártók részvényei eközben viszont leküzdötték egyik legfontosabb technikai akadályukat és ez azt jelenteti, hogy hosszabb távon is jól tud majd szerepelni a tavaly pocsék teljesítményt nyújtó szektor.
Mint arról korábban írtunk, december eleje óta viszonylag jól szerepelnek ezek a részvények, miután az azt megelőző valamivel több, mint félév alatt értéküknek 40-50 százalékát elveszítették. Az azóta tartó erősödést azonban technikailag még fel lehetett fogni egy pozitív korrekciós hullámnak egy lefelé tartó trendben, amilyenre a lejtmenet során legalább kétszer volt már példa, s amelyek 10-20 százalékos átmeneti erősödést hoztak.

Most azonban az elmúlt két hétben technikai értelemben olyan akadályon küzdötték át magukat a papírok, amelyek hosszabb távú pozitív trendfordulót jelezhetnek. Ez pedig a három nagy forgalmú részvény esetében a szeptember végi lokális csúcsot jelenti (záróárakat tekintve a BMW törzsrészvényeknél 81,14, a Volkswagen törzsrészvényeknél 104,8, a Mercedesnél 59,95 eurónál található ez a záróár).

A BMW-nek már sikerült a bravúr és árfolyama már a szűrőként használt 5 százalékot meghaladó mértékben a kritikus árfolyam felett zárt, a Mercedes és a Volkswagen törzsrészvények esetében ez a pont még nem érkezett el, nagy bizonyossággal csak ezután lehet igazán kitörésről beszélni. Ha ez is meglesz, akkor mindhárom részvény pozitív trendfordulót hajt végre és arra lehet számítani, hogy középtávon magasabb csúcsok és mélypontok követik majd egymást árfolyamukban.

A másik nagyon jó jel, hogy mindhárom részvény úgy látszik, mintha egy klasszikus fordított fej vállak alakzatból törne ki felfelé (a BMW már ki is tört). Ez szintén erős pozitív trendfordító jelzésként értékelhető.
Így úgy tűnik, hiába érkeztek a héten negatív hírek a német autógyártókkal kapcsolatban, a piac már úgy látja, a legrosszabb forgatókönyveket már korábban beárazták a befektetők és eljöhetett a feltámadás ideje. Persze ezt még az árfolyamoknak (legalábbis a Mercedes és a Volkswagen esetében) meg kell erősíteniük.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Dől a szemét, milliárdokat vasaltak be a MOHU-n a magyarok
Jöhet az utolsó kenet? – Trump vámjai dönthetik romba a patinás európai gyártót

A brit kormányfő szerint nem szabad, hogy ők igyák meg Trump vámtarifáinak levét

Nagyon nagy teher zúdul a betegekre: évente ezer milliárdot hagynak magánorvosnál

Óriási a baj: Nagy Márton 2,5 százalékra rontotta a GDP-prognózist

Meglepő helyről kaptak 30 tonnányi napi segítséget a magyar kórházak és vállalatok

Nem áprilisi tréfa, amit holnaptól látni fog a kutaknál

Megjelent egy új várólista-protokoll: betegek tízezreinek változhat meg az élete

Ezért érdemes átugrani az osztrákokhoz egy hosszú hétvégére
