Még 2018-ban alakult át a korábbi Altera Nyrt. befektetőcég a Budapesti Értéktőzsdén AutoWallis Nyrt.-vé utóbbi felvásárlási lépése miatt. A porftólióba akkor bekerültek a Wallis-csoport cégei, így a 2019-es évet már teljesen új profillal kezdték meg.
Az AutoWallis Nyrt. leányvállalatai a legfontosabb piaci mutatókat meghaladó növekedést értek el 2019-ben, ezzel rekordszintre emelkedett a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat árbevétele és eredménye - derül ki a társaság kedden közzétett vezetőségi és üzleti jelentéséből. A csoport konszolidált árbevétele 19 százalékkal, 75,3 milliárd forintra bővült tavaly, melyhez mindhárom üzletágának (Nemzetközi disztribúciós, Belföldi disztribúciós, Autóipari szolgáltatói) növekedése hozzájárult. A 12,1 milliárd forintos bővülés túlnyomó része a belföldi és nemzetközi disztribúciós értékesítésben is megmutatkozó - a nyugat-európai új autó regisztráció stagnálása ellenére megvalósult - növekedésből származik. Az AutoWallis csoport működése nem független a változó európai autópiac egészétől, de tevékenysége, hatékonysága, üzleti lehetőségei, értékteremtő képessége szempontjából tényleges működési területének Közép-Kelet-Európának és a Balkánnak a gazdasági teljesítménye a mérvadó. Az Európai Autóipari Gyártók Szövetsége (ACEA) adatai alapján a nyugat-európai piacok új autó eladásainak kisértékű növekedéséhez képest a 2014 után csatlakozott tagállamok többsége továbbra is jelentős mértékben növekedett. Tavaly az új autó piac átlagosan 1,2 százalékkal nőtt az EU tagállamaiban, melyen belül a magyar autópiac 15,6 százalékos folyamatos és kiegyensúlyozott növekedést mutatott. Az AutoWallis a hazai és nemzetközi piacain is elsősorban a prémium szegmensben van jelen, ahol az általa képviselt BMW és MINI márkák esetében 18 százalékos növekedést ért el, szemben a magyar prémium-piac 14,5 százalékos növekedésével.
Kapcsolódó
2019-ben az AutoWallis árbevételének növekedése javuló működési hatékonyság mellett történt: az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél kisebb mértékben, 17 százalékkal, azaz 2,6 milliárddal nőtt 64,4 milliárd forintra. Az anyagköltségek, elsősorban a megnövekedett szervízszolgáltatások költségeinek emelkedésének köszönhetően nőttek 23 százalékkal, míg az igénybe vett szolgáltatások értéke 41 százalékkal bővült, elsősorban az új nemzetközi piacok és a modellkínálat megújulása miatti magasabb marketingköltség miatt. A személyi jellegű ráfordítások 34 százalékos emelkedése (a csoport átlagos statisztikai létszáma 14 százalékkal 309 főre nőtt) meghaladta a forgalomnövekedés átlagát, de a növekedés összege az árbevétel növekedésnek mindössze 4 százaléka, és csak kismértékben múlta felül a leginkább humánerőforrás-igényes autóipari szolgáltatási üzletág forgalmának növekedését. Az AutoWallis átfogó eredménye így 14 százalékkal 951 millió forintra nőtt, míg a menedzsment megítélése szerint az eredményességét legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA 17 százalékkal nőtt, és megközelítette a 3 milliárd forintot. Az eredménynövekedés fő oka a - a nyugat-európai új autó regisztráció csökkenése ellenére - nemzetközi disztribúciós üzletág több tényezőtől sújtott bázis időszakhoz képest elért jobb teljesítménye, valamint az AutoWallis stratégiájának megfelelően a folyamatosan növekedő hatékonyságot elérő autóipari szolgáltatói üzletág által megtermelt eredménynövekedés és a működési hatékonyság fejlődése volt.
Az AutoWallis Csoport három üzletága közül a nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 8 százalékkal nőtt a nyugat-európai teljes autópiaci stagnálásával szemben. Az AutoWallis Csoport a hazai autópiacon is leginkább a prémium szegmensben van jelen, melynek 14,5 százalékos hazai növekedésénél magasabb, 21 százalékos növekedést ért el a társaság (+562 darab, melyből 210 darab a DriveNow, mai nevén ShareNow indulásához kapcsolódó egyszeri tételnek köszönhető), ezzel a belföldi disztribúciós üzletág árbevétele 31 százalékkal bővült. A növekedés abból a szempontból is jelentős, hogy az értékesítés a legfontosabb ügyfélkapcsolati belépőpont az AutoWallis kiemelkedően eredményes autóipari szolgáltatói üzletága számára, melynek árbevétele 19 százalékkal 8,1 milliárd forintra emelkedett.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!