A Masterplast a Münchenben megrendezett BAU 2015 szakkiállításon számos ígéretes tárgyalást folytattak, melyek közül kiemelkedik a jelentős dél-olaszországi építőipari gyártó- és forgalmazó vállalattal január 22-én kötött stratégiai megállapodás - közölte a társaság. Az együttműködés keretében a Masterplast már idén minimum 1 millió négyzetméter Kálon gyártott prémium minőségű üvegszövet hálót értékesít az olasz cég számára, de ez a mennyiség évről-évre tovább bővülhet. A Masterplast a megkötött megállapodás további kiegészítésén, bővítésén dolgozik. Jelenleg nem kívánja az olasz partner nevét nyilvánosságra hozni annak érdekében, hogy a versenytársak ezzel az információval ne tudjanak a Masterplast érdekeivel ellentétes lépéseket tenni - tette hozzá a cég.

Tibor Dávid, a Masterplast elnök-vezérigazgatója az expón folytatott tárgyalásokkal kapcsolatban kiemelte, hogy a következő hónapokban további jelentős megállapodások megkötését tervezik több nagy nyugat-európai partnerrel. Ezekkel a megállapodásokkal a Masterplast határozott lépésekkel halad a tavaly év végén megfogalmazott üzleti stratégiájának fő célja felé, hogy 2020-ra az európai szigetelőanyag-piac meghatározó szereplőjévé bővüljön. Tibor Dávid a stratégiával kapcsolatban kifejtette, hogy az üzleti fókuszt a szigetelőrendszereken belül az üvegszövetre és tetőfóliára helyezték, megtartva a társaság korábbi termékpalettáját is. Az üvegszövet azért kiemelten fontos a Masterplast számára, mert ennek a piacán rendelkezik a vállalat a legtöbb tapasztalattal, valamint szállítása gazdaságos, így megalapozhatja az exportpiacokon tervezett árbevétel-növekedést is.

A termék stratégiai kiemelését szolgálja a csoport szabadkai gyáregységében 400 ezer eurós beruházással megvalósuló, évente 8 millió négyzetméter üvegszövet előállítására alkalmas új gyártósor is. A Masterplast saját gyártású és fejlesztésű termékek értékesítése mellett olyan szolgáltatásokat is nyújt, melyek lehetővé teszik, hogy a partnerek a szigetelési megoldások területén teljes körű megoldásszállítóként kezeljék, amely vevőközpontú értékesítéssel, rugalmas logisztikai megoldásokkal és magas szintű minőségmenedzsmenttel áll a piaci szereplők rendelkezésére.

A Masterplast fő piacai továbbra is Magyarország, Horvátország, Románia, Szerbia és Szlovákia, melyeken az építőanyag-piac bővülésén túlmutató növekedést tervez. A bolgár, lengyel, macedón, orosz és ukrán piacokon a vállalat tovább kívánja növelni partnerei számát, és a saját márkanevű termékek forgalmazásán kívül erősíteni kívánja jelenlétét más forgalmazók számára gyártott termékek piacán is. A vállalat a következő időszakban a legnagyobb árbevétel-növekedést Nyugat- és Dél-Európában, Észak-Afrikában, Észak-Amerikában és a Balti országokban várja.

Az exportpiacok további fejlesztése érdekében a vállalat idén két további jelentős kiállításon vesz részt: márciusban Milánóban, míg novemberben Párizsban mutatják be legújabb termékeiket és szolgáltatásaikat - áll a cég közleményében.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!