Az idei első negyedévben 6,74 millió új előfizetőt szerzett a Netflix a társaság szokásos eredmény beszámolója alapján, ebből 2,23 milliót Amerikában, 4,51 milliót pedig a külföldi piacokon regisztrált.
Mindez pozitív meglepetéssel szolgált a piacok számára, a StreetAccount adati szerint ugyanis a Wall Street-i elemzők átlagosan 1,77 millió új amerikai előfizetővel és 4,36 millió új nemzetközi előfizetővel számoltak. A vállalat ezzel több mint 81 millió előfizetővel rendelkezik már.
A negyedéves új előfizetői szám ezzel meghaladta a tavalyi negyedik negyedévben beállított 5,59 milliós eddigi csúcsot. Az egy évvel korábbi hasonló időszakban a Netflix 4,88 millió új előfizetőt regisztrált. Mindezek mellett a vállalat árbevétele 40 százalékkal, 1,96 milliárd dollárra nőtt, ami lényegében megfelel annak, amire az elemzők számítottak.
Az operatív eredmény azonban az egy évvel korábbi 100 millió dolláros profitnak csupán a fele lett, ami persze nem meglepő, hiszen a cégnél agresszív nemzetközi terjeszkedés van folyamatban (2016 végéig Dél-Koreában, Szingapúrban, Hongkongban és Tajvanon is elindítaná szolgáltatását), ez pedig sok költséget jelent.
Az üzemi szintű eredményromlás a negyedéves nettó profitban már nem látszódott, elsősorban az időszak alacsonyabb kamatráfordításai miatt, az egy részvényre jutó adózott eredmény 20 százalékkal emelkedett a bázisidőszakhoz képest. Ez azt jelenti, hogy az elemzők által várt egy részvényre jutó adózott eredmény dupláját sikerült hozni a negyedévben.
A negyedév során 18 százalékkal nőtt az amerikai árbevétel, a külföldi árbevétel pedig 57 százalékkal, devizahatások nélkül pedig 7 százalékkal emelkedett. A jó teljesítményt segítette, hogy számos új sorozat debütált (Making a Murderer, Fuller House). Az operatív eredményszint a terjeszkedés miatt fokozatosan romlik, az egy évvel korábbi 6,5 százalékról 2,5 százalékra csökkent, a szabad cash flow továbbra is negatív, az egy évvel korábbi 163 millió dollár után most 260 millió dolláros veszteséget mutatott.
A vezetőség arra számít, hogy a folyó negyedévben 500 ezerrel nőhet az amerikai előfizetők száma, míg a külföldi piacokon 2 milliós növekedéssel számolnak. Ez elmarad az elemzői várakozásoktól, a StreetAccount szerint Amerikában 586 ezres, a nemzetközi piacokon pedig 3,5 milliós növekedéssel számolt a piac.
Az említett várakozásban ráadásul mérsékelten szerepel a korábban végrehajtott áremelések hatása. Mindez azt jelenti, hogy az operatív eredmény a folyó negyedévben az első negyedévihez hasonló lehet, az üzemi eredményhányad pedig 2,2 százalékra csökkenhet.
A hírre a részvények jelentős esést produkáltak tegnap az amerikai tőzsdezárást követően, az árfolyam több mint 12 százalékot zuhant.
A Netflix nem tekinthető olcsónak a szektortársakhoz képest, a cég működése és szektor jellege miatt talán a P/S alapú árazás az, ami itt a legjobban használható, a cég értékeltsége messze kimagaslik a mezőnyből, ezt azonban a (z elkövetkező évekre várt) jövedelmezőség nem támasztja alá, igazán nagy felfutást az elemzők a következő 3 évben sem várnak a vállalatnál, ami így jelentősen a peer group átlag alatt maradhat.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!