Nike lassú növekedést könyvelhetett el eddig magának, mivel a világ legnagyobb sportruházati márkája növekvő versennyel, a kulcsfontosságú piacokon tapasztalható fogyasztói visszaeséssel és stratégiai hibákkal szembesült – írja a CNN.

A Nike eladásai tavaly 1 százalékkal emelkedtek csak, az elmúlt negyedévben pedig stagnáltak – jelentette csütörtökön a vállalat.

A sportmárka a következő negyedévben 10 százalékos forgalomcsökkenést prognosztizál, mivel a vállalat klasszikus termékei egyre kevésbé felkapottak, és már az online piacon is kihívásokkal kell szembenézniük.  

A Nike részvénye 12 százalékot zuhant a zárás utáni kereskedésben.

Az amerikai vállalatnak szembe kell néznie a diszkrecionális termékek vásárlási kedvének lassulásával és az olyan feltörekvő futómárkák kemény versenyével, mint a Hoka és az On.

A vásárlók az elmúlt időszak alapján a drága tornacipők és sportruházat helyett inkább az alapdarabokat részesítik előnyben. Emellett a felmérések szerint inkább költenek olyan élményekre, mint a  koncertek és az utazás.

A Nike egyik legnagyobb vetélytársa a Hoka, egy francia márka, amely elsősorban a keményvonalas maratonistáknak szánt futócipőket gyárt. Népszerűsége azonban egyre nagyobb, amely köszönhető annak is, hogy a hagyományos stílussal ellentétben a kényelmet helyezi előtérbe.  

A Nike stratégiája az elmúlt években a hagyományos  kiskereskedők számának csökkentésében és a saját csatornáin (főleg az interneten) keresztül történő értékesítésben nyilvánult meg. Azt állították, hogy több mint kétszer akkora nyereséget tudnak elérni a saját webshopjuk és a fizikai üzleteikben értékesített árukon keresztül. 

A Nike közölte, hogy erőforrásait, marketingjét és csúcstermékeit mindössze 40 kiválasztott kiskereskedelmi partnerre, például a Dick's Sporting Goodsra és a Foot Lockerre összpontosítja.

A változás azonban szemmel láthatólag ártott a Nike eladásainak. A  cég kénytelen volt azóta néhány kivont kiskereskedők is visszahozni. 

Nike vagy Adidas nevetett a per végén?

2022-ben indított védjegybitorlási pert a Nike ellen az Adidas, amiért az amerikai cég bizonyos ruhái dizájnjánál a márkajelzésükre emlékeztető három csíkot használja. Bővebben itt olvashat erről. 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!