Nem egészen alakult úgy a PepsiCo második negyedéve, ahogy arra az elemzők számítottak – a társaság csütörtökön publikált jelentése szerint a bevétel elmaradt a prognózistól, igaz a profit magasabb lett. 

Az értékesítési számokat az Észak-Amerikai térség húzta vissza, itt egyaránt csökkent a kereslet a gyártó üdítőitalaira és rágcsálnivalóira. Ezt látva a menedzsment csökkentette is a teljes évre szóló bevételi várakozásait, az organikus növekedés most 4 százalék körül alakulhat (ez némileg pesszimistább, mint az eddigi „minimum 4 százalék”).

Egyébként a második negyedév értékesítési árbevétele nem maradt el drámai mértékben a várttól: 22,5 milliárd dollár lett az elemzők által remélt 22,57 milliárd helyett és még így is sikerült 1 százalékkal felülmúlni a tavalyi adatokat.

A negyedév nyeresége 3,08 milliárd dolláron állt meg, szemben a tavalyi 2,75 milliárddal. 

A PepsiCo saját, amerikai piacán tényleg nincs minden rendben. A CNBC beszámolója szerint egyre több a tudatos vásárló és azok száma is egyre nő, akik az évről évre egyre drágább Pepsi üdítők és rágcsálnivalók helyett más, olcsóbb márkákra váltanak. Az észak-amerikai térségben év/év alapon 3 százalékkal csökkent a kereslet a Pepsi termékeire, és ez ráadásul volumen-adat, szóval pontosan tükrözi a vásárlói kereslet változását. 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!