A Magyar Nemzet próbálta megtudni, hogy vajon Tállai András fideszes képviselő és NAV-elnök azóta világsajtót is megjárt Facebookon tett kijelentésével, miszerint Mezőkövesd parlamenti képviselőjeként elintézte, hogy a Mol csökkentse az ott árult üzemanyagok árát, megsértette-e a tőzsdei cégekre vonatkozó szigorú antikorrupciós szabályokat és átláthatósági előírásokat a Mol, amikor egy politikus kérésére csökkentette az üzemanyagok árát Mezőkövesden, s ha igen, lesz-e vizsgálat. A lap ezt a kérdést a Magyar Nemzeti Banknak és a Budapesti Értéktőzsdének is feltette, de a két intézmény csak egymáshoz irányította a Magyar Nemzetet és érdemi választ nem adtak.
A jegybank csupán annyit közölt, hogy ők a Mol esetében csak kibocsátói feladatot látnak el, a nyilvános kibocsátók felett gyakorolt kibocsátói felügyelet a tőkepiacról szóló törvény szerinti tájékoztatási szabályok ellenőrzésén keresztül valósul meg, ugyanis az általános számviteli, illetve társasági jogi előírásokon túl egyéb jellegű szabályok a nyilvános kibocsátókra e minőségükben nem vonatkoznak.
Tállai Facebookon tett bejelentésének eredménye az lett, hogy az október 31-i állapothoz képest Mezőkövesden a benzin ára 11, míg a gázolajé öt forinttal csökkent.
A Magyar Nemzet megjegyzi, hogy a szóban forgó töltőállomás a Mol saját kezelésében van, vagyis nem vállalkozó üzemelteti, aktuális árairól pedig a budapesti központban döntenek, azaz Tállai András az üzemanyagárak csökkentését a magyar gazdaság egyik legjelentősebb szereplőjénél érte el.
Nagy Csongor István versenyjogász korábban azt nyilatkozta a Magyar Nemzetnek, hogy versenyjogi értelemben nincs probléma a Mol árazásával, mivel saját kútról van szó. Azt viszont sajátos jelenségnek nevezte, hogy egy töltőállomás árait nem a piaci viszonyok határozzák meg, továbbá azt is szokatlannak vélte, hogy egy 25 százalékban állami tulajdonban lévő olajtársaság miért tesz olyan gesztust egy politikusnak, amely csökkenti a cég legmagasabb elérhető nyereségét.
A Mol a bejelentés után pár nappal úgy reagált a mezőkövesdi üzemanyagár-csökkentésre, hogy "minden fogyasztói visszajelzést mérlegelnek, de a piaci viszonyoknak megfelelően alakítják az árakat".
Tállai kijelentése - ahogy arról a Napi.hu is hírt adott - a Bloomberg ingerküszöbét is elérte (még a Mol reakciója előtt). A hírügynökség ebben egyfajta bizonyítékot lát arra, miért gyengébb Magyarország versenyképessége Malawiénál vagy Ugandáénál.
(Fotó: Pixabay)
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!