Az Apple Pay alkalmazásának technikai hibája miatt a múlt héten a magyar felhasználók bankszámláin is téves terhelések jelentek meg. A Magyar Nemzeti Bank közölte: a hiba miatt június 26-án 18-20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben.

Ezen a ponton másik fontos megemlíteni, hogy jelenlegi tudásunk szerint itt nem a bankok hibáztak, hanem az Apple Pay, annak saját „fizetési megoldása".

Hasonló esetek a világ számos pontján történtek az elmúlt napokban – hívja fel a figyelmet a Fintech.hu. A lap több ilyen banki esetet is felidézett. Például a CIMB Singapore-nál június 29-én számos ügyfél egyenlegében bizonyos tranzakciók hibásan jelentek meg, míg másoknál nem a valós számokat tükrözték a kiadások.

A hiba észlelését követően a CIMB Singapore közölte: a probléma ellenére mind a bejövő, mind a kimenő tranzakciót sikeresen feldolgozták. Továbbá biztosították ügyfeleiket, hogy a következő 24 órán belül minden érintett látni fogja a valós egyenlegét. A legtöbb érintettnél július 1-jén meg is jelentek a valós tranzakciók a kimutatásokban.

Hozzáférhetetlenné váltak a „hozzáférhető” holland bankok

Három holland bank ügyfelei június 22-én nem tudtak hozzáférni a számláikhoz, mert a bankok weboldalán és mobilalkalmazásaiban is problémák adódtak, így néhány óráig nem működtek a szolgáltatások.

A három intézmény mind a Volksbank leányvállalatai, ezek:

  • az SNS;
  • az ASN;
  • és a RegioBank.

A bankok egyébként szolgáltatásaikban a hozzáférhetőséget és a fenntarthatóságot hangsúlyozzák.

A bankoknak megalapozott digitális átalakulási terveket kell kidolgozniuk és végrehajtaniuk megfelelő intézkedések révén, hogy megerősítsék üzleti modelljeik fenntarthatóságát, és mérsékeljék az innovatív technológiák alkalmazásával kapcsolatos kockázatokat

– kommentálta az ügyet az Európai Központi Bank bankfelügyelete.