A K&H Banknál is elindult a qvik, az azonnali átutalásra épülő, QR-kódos mobilfizetés. Win-win megoldásról van szó: a vásárlók számára ingyenes, a kereskedő pedig azonnal megkapja a pénzt.
A qvik-fizetés a lakossági ügyfelek esetében teljesen díjmentes, tehát sem költség, sem tranzakciós illeték nem terheli, a kereskedők számára az árazás várhatóan kedvezőbb lesz, de ezt majd a piaci verseny fogja alakítani, miközben a vásárlás ellenértéke azonnal a számlájukra kerül
– mondta Molnár Gergő, a K&H Bank lakossági marketing vezetője.
A qvik fizetési módot négyféleképpen lehet használni:
- a kereskedő által generált qvik QR-kód beolvasásával,
- a qvik logójával ellátott POS-terminálnál történő fizetéskor,
- a kereskedő mobilalkalmazásán keresztül elérhető hivatkozással (például webshopban történő vásárláskor),
- valamint a mobilbankba érkező azonnali fizetési kérelem teljesítésénél.
A qvik-fizetés kezdeményezése automatikusan a mobilbankba irányít, ahova belépve a fizetés azonnal teljesül, ha a vásárló jóváhagyta a már előtöltött azonnali átutalási megbízást. A fizetés előtt nem kell megnyitni a mobilbankot, a mobiltelefon kamerájával is beolvasható a QR-kód.
A szolgáltatás szeptember 1-jétől működik, de kizárólag azoknál a kereskedőknél, szolgáltatóknál használható, akik csatlakoztak ehhez a fizetési megoldáshoz.
Fő a biztonság
A QR-kód alapú qvik fizetést csak a megbízható, ellenőrzött fizetési kérelem esetében használjuk. A fizetés jóváhagyása előtt ellenőrizni kell a tranzakció adatait, különösen az összeg és a kedvezményezett helyességét. Ha bármelyik nem stimmel, inkább utasítsuk el a fizetés jóváhagyását.
Molnár Gergő kiemelte: a qvik-fizetés sem QR-kód, sem qvik-link használata esetén nem kér banki azonosítót, nem irányít át weboldalra, hanem automatikusan a kiválasztott mobilbanki alkalmazásba irányít. Ha a mobiltelefonunkon több banki alkalmazás is fut, a qvik fizetésre kiválasztható egy alapértelmezett mobilbank.