Orbán Viktor a Műegyetemen tartott, a Jövő autója című konferencián hatalmas beruházásnak mondta a zalai tesztpálya-építést, amihez hasonló Magyarország 500 kilométeres körzetében nem található. A pályán egyebek mellett önjáró, tehát vezető nélküli autókat tesztelnek majd mesterséges körülmények között.
Az NGM közleménye szerint a tesztpálya ipari igényekre építve megerősítheti Magyarország hosszú távú versenyképességét és a regionális járműipari pozícióját, növelheti a működőtőke-beáramlást, erősítheti a vállalati-felsőoktatási együttműködést, ezek mellett fenntartható kutatói munkahelyeket teremthet.
Kapcsolódó
A szándéknyilatkozatban foglaltak szerint az aláírók együttműködésre törekszenek az autonóm járművek, az elektromobilitás, az intelligens út-jármű-rendszerek (connected-car), a valós körülmények közötti fogyasztás és emissziómérés (RDE) valamint az aktív biztonsági rendszerek területén.
A nemzetgazdasági miniszteren kívül a szándéknyilatkozatot kézjegyével ellátta Reinitz Zoltán, az Avl Autókut Mérnöki Kft. vezetője, Józsa János, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora, Henning Döll és Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. vezetői, Mészáros Csaba, az Evopro Kft. vezérigazgatója, Monostori László, az MTA SZTAKI és Ábrahám László, a National Instruments Hungary Kft. igazgatója, Javier González Pareja, a Robert Bosch Kft., Stasztny Péter, az Smr Hungary Bt., Marc de Bastos Eckstein, a Thyssenkrupp Presta Hungary Kft., Aodh Mac Fhionnbhairr, a Tüv Rheinland Intercert Kft., valamint Nagy Tibor, a Zf Hungária Kft. képviseletében.
Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja kiemelte: nagy a tét, a versenyképesség megőrzése forog kockán, ezért Európának élre kell állnia az ipar digitális átalakulásában. A technológiai és a szolgáltató szektor kulcsszerepet játszik a digitalizációban, az informatikai képességek, szoftvertartalom lesz a kritikus része az új ipari forradalomnak. A járműipar is drasztikus változás előtt áll, az önvezető, összekapcsolt autók mutatják, mennyire átfogó fejlődésről van szó, amelyben a gyártóknak, informatikai vállalatoknak, távközlési szolgáltatóknak és szabályozó hatóságoknak kell együttműködniük. A biztos szerint az önvezető autók, autonóm járművek elterjedésének jelentős társadalmi és gazdasági hatása is lesz. Drámaian csökkenhet a közúti balesetek száma és súlyossága, kisebb az esély a dugókra, ezzel csökken a károsanyag-kibocsátás. Ezek a járművek biztonságosabb, gyorsabb, fenntarthatóbb és olcsóbb közlekedést tesznek lehetővé.
Orbán Viktor szerint Magyarország a digitalizáció nyertese lehet a közép-európai térséggel együtt, ezért a régió országainak együttműködését szorgalmazta.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nem tudta tovább titkolni a kormány: kiderült volna az igazság Nagy Mártonékról

Óriási a baj: Nagy Márton 2,5 százalékra rontotta a GDP-növekedést

Jogi szempontból vállalhatatlannak tartja Netanjahu meghívását a büntetőjogász

Döbbenet: ráesett egy autószerelőre idős ügyfele, csonttörés lett belőle

Ezt nagyon mellre szívták Putyinék, komoly megtorlással fenyegetnek egy európai országot

Máris hatnak Trump vámjai: megvan az első autógyár, amelyik árat emel

Hatalmas gáz- és olajmezőre bukkantak a tengeren

Ezernyi veszély leselkedik otthonukra, de ettől tartunk a leginkább

Már a titkosszolgálat is nyomoz a balatonalmádi lehallgatókészülék miatt
