A reklámadótörvény ambiciózus célkitűzése már korábban is az volt, hogy adóztatás alá vonja a Magyarországon le nem telepedett internetes reklámközzétevőket, illetve a nyilatkozatot nem adókat. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) idei adócsomagjában bekeményített - írja a portál.
A parlament elé terjesztett törvényjavaslat szerint amennyiben a reklámadó alanya, akit egyébként adózóként nem vettek Magyarországon nyilvántartásba (így például a Facebook, a Google és társai) nem jelentkezik be az első reklámközzétételt követő 15. napon, akkor 500 ezer forint mulasztási bírsággal sújtható. Amennyiben később sem teszi meg, akkor az adóhatóság legközelebb 10 millió forintot, majd minden egyes újabb bejelentkezésre történő felhívással egyidejűleg az előző bírságösszeg háromszorosát veti ki a vétkesre.
Az összesen kivetett bírság már fél év után eléri a törvénytervezet által javasolt 1 milliárd forintos plafont .
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Rohamtempóban szállítják le az autókat, hogy elkerüljék a vámokat

Királyi meghívó a klubba: szokatlan lépésre készül Trump

Már senki sem úszhatja meg a minősítést a Balatonon, és ez mindenkinek jó

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Kidobhatjuk elavult számítógépünket: íme a Microsoft rossz híre

Ezüst gazdaság: még alig látjuk, de elképesztő benne a potenciál

Visszavonta Kamala Harris és Hillary Clinton biztonsági engedélyét Donald Trump

Dél-koreai és török tojások millióival törnék le az árakat

Elhagyta a kórházat Ferenc pápa
