Eszerint a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után továbbra is nulla százalék marad a reklámadó mértéke, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után pedig 5,3 százalék lesz valamennyi adóalany esetén.

A reklám-közzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adó 5 százalékra mérséklődik.

A reklámadóról szóló törvény alapján a 2014-ben kezdődő adóév adóalapjának megállapítása során a reklámadó-alap csökkentő tételként figyelembe vett összeg a társasági adókötelezettség megállapítása során elszámolt elhatárolt veszteségnek minősül.

Ezért változtatnak

Ahogy azt csütörtökön a Napi.hu már megírta, mára egy sajátos, "exlex" állapot alakult ki a reklámadó kérdésében, ugyanis az Európai Bizottság még március 12-én felfüggesztette a magyar reklámadó korábbi progresszív (0-50 százalékig terjedő) kulcsait, a jelenleg hatályos törvény szerint van ugyan reklámadó, de nincs annak kulcsa. Az EB többek közt a RTL-re szabott 50 százalékos felső reklámadókulcson "akadt ki", s hogy nyomást gyakoroljon a kormányra, felfüggesztette a magyar adókulcsokat. A mostani számok már májusban napvilágot láttak, ám Brüsszel se az adó alapjával, sem százmilliós adómentességgel nem ért egyet.

A törvényhez kapcsolódó általános indoklás szerint az Európai Bizottság két szervezeti egysége is vizsgálja a reklámadót, így a kormány, hogy ne húzódjon el a jogvita, indokoltnak látta a reklámadó kifogásolt rendelkezéseinek módosítását. Ugyanakkor a módosításnál fontos szempont volt, hogy az adminisztrációs költségek alacsonyak maradjanak, illetve hogy a változtatás ne veszélyeztesse a reklámadó eredeti céljai megvalósulását. Magyarán továbbra is ugyanakkor bevételt szeretnének, mint a korábbi szabályozásból.

A reklámadóra vonatkozó rendelkezései a törvény kihirdetését követő 31. napon lépnek hatályba, azonban egyes rendelkezéseit már 2014. augusztus 15-től lehet alkalmazni.