Folytatódik a magyar vállalkozások felkészítése a jövőre esedékes méretugráshoz. Ugyanis egy sajtóeseményen a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) bemutatta az Új Gazdasági Akcióterv egyik legpragmatikusabb pontját, a Demján Sándor Program keretében megvalósuló
„Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!”
nevű kezdeményezést.
Szabados Richárd, az NGM kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára felidézte, a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteltermékeinek kamatai novembertől 3,5 százalékra csökkentek, illetve a múlt héten elindult a 100 milliárdos tőkefinanszírozási program is, amit követett egy 48 milliárd forintos keretösszegű 1+1 nevű eszközberuházás, azon cégek számára, „amelyek bíznak a jövőben”, és beruháznak.
Az államtitkár a digitalizáció fontossága kapcsán felhozta,
a honlappal rendelkező 10 fő feletti vállalkozások esetében a hazai átlag 66 százalék, míg az uniós 78 százalék.
A közösségi média tekintetében hazánkban 43 százalékos a cégek jelenléte, míg az EU-ban 56 százalék. Mindössze a magyar cégek 3 százaléka rendelkezik országokon átívelő elektronikus kereskedelmi kapcsolattal.
Van egyfajta igény arra, hogy az online térben újabb vevőket szerezzenek maguknak – fogalmazott Szabados Richárd.
A 9 milliárd forintos programban azok vehetnek részt, akiknek nincs, vagy akiknek inaktív, fejlesztésre szoruló weblapja van. Két éves szolgáltatási szerződést kell kötniük a szolgáltatókkal, amelyet 100 százalékban támogat a program, így az állam fizeti ki a fejlesztés költségeit.
Az államtitkár szerint 10-13 ezer magyar céget érinthet a fejlesztés.
A szolgáltatókat január végéig fogják kiválasztani egy tender útján, ezzel egy időben megkezdődik egy előregisztráció a jelentkezők számára, amit február 3-án követ az aktív pályázási időszak. Szabados Richárd ígérete szerint a legnagyobb szolgáltatók is bekapcsolódnak majd a programba, a regisztrációs felületet december 11-én nyitják meg.
Szentgyörgyi Balázs, a program lebonyolítójaként megjelenő Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. (NEUM) ügyvezetője rövid ismertetőjében elmondta, hogy a program pénzmozgással nem jár, a hazai tulajdonú, magyarországi székhelyű mikró és kkv-k a technológiafejlesztéshez vouchert kapnak. Kitétel még többek közt, hogy legalább egy főt alkalmazzanak, ne álljanak végelszámolás alatt, és nyilvánvaló módon ne legyen honlapjuk.
A szolgáltatók esetében a szakirány mellett legalább két éves lezárt üzleti év az elvárás.
A NEUM vezetője elmondta, a jelentkezők két alapcsomagból választhatnak (ezek 400-400 ezer forintba kerülnek). Az egyik inkább a weboldal és a kapcsolódó online szolgáltatásokra fókuszál, a másik viszont a közösségi megjelenésre. Ez után egy bővített csomagra is pályázhatnak a cégek, ami kiegészítő szolgáltatásokat tartalmaz maximum 1,1 millió forint értékben.
Így összesen 1,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatásban részesülhetnek az érintett magyar vállalkozások.
A 400 ezer forintos csomag egységes, míg a kibővített ára, annak részleteitől függően, a szolgáltatótól függ.
Az Economx érdeklődésére Szentgyörgyi Balázs elmondta, hogy nincs különösebb elvárás a cégek irányába a két éves szerződésen kívül, pusztán csak az éves fenntartási kötelezettség. Szabados Richárd azt nem tudta megmondani, hogy a mikrovállalkozások esetében mekkora lehet a honlappal nem rendelkezők aránya, de azt elismerte, hogy minél kisebb cégeket vizsgálunk, annál nagyobb ez a szám. Az Economx érdeklődésére elárulta azt is, hogy a jelenlegi lefedettséggel az unió felső kétharmadába tartozunk.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!