Olyan nagy a kereslet Magyarországon a 2002 közepén bevezetett felső-középkategóriás Mazda 6-osra, hogy a vevőknek 3-6 hónapot is kell várniuk autójukra - mondta Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary (MMH) Kft. ügyvezetője azon a tájékoztatón, amit abból az alkalomból tartottak, hogy itthon is kapható a Mazda Motor Corp, (MMC) legújabb autója, a Mazda 2. Ez a kiskategóriájú modell azok közé a sportos személyautók közé tartozik, amelyek eladásaival az MMC az elmúlt két évben világszerte javított piaci pozícióin. A cég Európában 20 százalékkal növelte eladásait, itthon az első negyedévben 21 százalékkal több Mazdát adtak el, mint az előző év hasonló időszakában (NAPI Gazdaság, 2003. április 14., 6. oldal).
Erre is alapozva számítanak a Mazda 6-oshos hasonló kelendőségre a Mazda 2-es esetében. A kisautóból idén év végéig 400 eladását tervezi az MMH, ám az előzetes felmérések alapján nagyobb keresletre számítanak. A Mazda 6-osból a tervezett 600 darab helyett 750-et is el tudnának adni, ám egyelőre várják a megrendelt autókat. Idén itthon összesen 2750 új Mazda értékesítésével számolnak, ami 18 százalékkal lenne több a tavalyinál.
Az MMC 2000-től bevezetett takarékossági programjának köszönhetően a megelőzőhöz képest mintegy 13 százalékos növekedéssel zárta idén márciusban zárult pénzügyi évét. A cég 2001/2002-ben konszolidáltan 19,7 milliárd dollár árbevételt ért el, az üzemi nyereség 421 millió dollár, a mérleg szerinti eredmény pedig 339 millió dollár volt.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.