Eddig összesen félmilliárd forintba került az a befektetés, amelynek eredményeként országosan 435 lottózóban lépett működésbe a Jegyzóna rendszer. Ennek előzménye, hogy a Szerencsejáték Rt. (SZRt.), a Gyermek, Ifjúsági és Sportminisztérium, a Magyar Labdarugó Liga és a Sportfólió Kht. egy évvel ezelőtt (NAPI gazdaság, 2004. január 20., 5. oldal) megállapodást kötött egy integrált jegyértékesítő rendszer kiépítéséről. (Kezdetben az első osztályú focimérkőzésekre szóló belépőjegyek értékesítésére készültek.) A megvalósítás nyomán az SZRt. országosan 305 saját lottózójában és 130 magánlottózóban ezentúl nemcsak különféle sportrendezvényekre, hanem kulturális és szórakoztató eseményekre is lehet belépőjegyet vásárolni. A fogadásos számsorsjátékok mellett kínált új szolgáltatással lehetővé válik, hogy vidéken fővárosi eseményre, Budapesten pedig vidéki sport- vagy kulturális, valamint szórakoztató rendezvényre, koncertre jegyet váltsanak a fogadók. Ezt a meglévő online fogadási hálózat bővítésével lehetett elérni. Egyelőre ez e lehetőség nem elérhető az összes fogadóirodában, ám az idén újabb helyszíneket vonnak be a rendszerbe – tudta meg a NAPI gazdaság Somorai Lászlótól, az SZRt. kommunikációs igazgatójától. A szolgáltatáshoz kapcsolódóan a jegyzónás pontokon nemcsak programokból választhat az érdeklődő, hanem egy sor kiegészítő információhoz is hozzájuthat. Így például megtekintheti a rendezvény helyszínrajzát, megtudhatja, hol van még szabad hely. Az információszolgáltatás köre a jövőben tovább bővül, hiszen a terminálokon kívül az internetről és mobiltelefonról is igénybe vehető lesz a Jegyzóna-kínálat. A választék attól függ, hogy mely rendezvényszervezővel sikerül megállapodnia a jegyértékesítésről az SZRt-nek, amely e szolgáltatásból 500 millió forint körüli árbevétellel számol 2005-ben.