Rengetegen tapasztalhatták, hogy a 2-es metró ma valahogy átment lassú járatba és feltűnően csigatempóban közlekedik – írja hivatalos közösségi oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Lépésben haladnak a vonatok az Örs vezér tere és a Deák tér között. A Deák tér és a Déli pályaudvar között azonban működik a rendszer.

A szervezet egyből magyarázatot is adott a jelenségre, mint írják:

elszállt a méregdrága Siemens gyártmányú biztosítóberendezés, sőt, az Örs vezér terétől a Blaha Lujza térig még az ún. redundáns (tartalék második) rendszer is leállt. Ezért ún. állomástávolságú közlekedésre álltak át és kézi vezetéssel, rádiós irányítással. (…) A kézi vezetést segítendő a BKV berendelt minden elérhető menetirányítót.

A VEKE úgy tudja, hogy a BKV munkatársai nem tudták megjavítani a rendszert, a Siemens szakértői pedig nem dolgoznak a hétvégén, nem is kért tőlük a BKV 7/24 ügyeleti szolgáltatást, így a hiba kijavításának ideje teljesen bizonytalan. A közlekedési egyesület szerint mindez azért is különösen problametikus, mert egy ilyen típusú hibát csak a hétvégi, alacsonyabb utasszám, kisebb közlekedési kapacitás mellett lehet megjavítani.

A BKK egyelőre a honlapján és a Facebook-oldalán sem közölt információkat az ügyről, ahogy közleményt sem adtak ki, azaz nem erősítették meg a VEKE értesüléseit.

A VEKE arra külön felhívja a figyelmet, hogy veszélyhelyzettől azonban nem kell tartani: „senki sincs semmilyen veszélyben. Közlekedni lehet, csak korlátozásokkal, azaz a szolgáltatás alacsonyabb szintű, pont azért, mert a biztonság az első. De ettől még ez egy létező, engedélyezett (sőt kötelező!) és begyakorolt üzemmód, ami éppen azért létezik, mert mindig előfordulhatnak hibák.”