Az Audi Hungaria Zrt. 8,611 milliárd euró (3426,7 milliárd forint) árbevételt ért el 2024-ben, ami 491 millió euróval (195,4 millió forint) kevesebb, mint 2023-ban – írja az MTI.
A vállalat közölte, tavaly az üzemi tevékenységük eredménye 368 millió euró (146,4 milliárd forint) volt, míg 2023-ban ez az eredmény 352 millió eurót (140 milliárd forint) ért el. Adózott eredménye 304 millió euró (120,9 milliárd forint) lett, szemben a 2023-ban elért 354 millió euró (140,8 milliárd forint) nyereséggel.
Az Audi Hungaria a közleményében azt írja, hogy tavaly 340 millió euró (135,3 milliárd forint) értékben fektetett be a vállalat. A fő beruházási projektek az elektromos hajtások új generációja, a MEBeco sorozatgyártásának előkészítése, valamint az Audi Q3 utódmodell gyártásának előkészítése voltak.
A cég 1993-as alapítása óta összesen 12,9 milliárd euró (5133,5 milliárd forint) értékben valósultak meg befektetések a telephelyen.Tavaly a vállalat 1 580 991 hajtásláncot gyártott a győri telephelyen, 79 434-el kevesebbet, mint 2023-ban. A gyártott motorokból 151 899 elektromos hajtású volt.
2024-ben 179 710 jármű gördült le a futószalagról (beleértve az SKD-gyártást), ami 1935 darabbal több, mint az előző évben. A járművekből 99 288 Audi Q3, 63 759 Audi Q3 Sportback és 2024 szeptemberétől 16 663 Cupra Terramart gyártottak.
Tavaly év végén az Audi Hungariánál 11 431 embert alkalmaztak, a vállalat százszázalékos tulajdonú leányvállalatával, az Audi Hungaria Ahead Kft.-vel együtt pedig 11 930 embert foglalkoztattak.
A közlemény idézi Michael Bremet, az Audi Hungaria igazgatóságának elnökét, aki szerint az autóipar átalakulása nagy hatással van az iparág valamennyi szereplőjének jelenére és jövőjére is. Az Audi győri leányvállalata továbbra is stratégiai része az Audi csoport nemzetközi gyártóhálózatának, és 2024-ben is jelentősen hozzájárult a Progressive márkacsoport sikeréhez és jövedelmezőségéhez.
Achim Grewe, az Audi Hungaria igazgatóságának pénzügy, beszerzés, IT és compliance területekért felelős tagja szerint a cél az, hogy biztosítsák a vállalat jövőbeni versenyképességét, ami során elsősorban a hatékonyság növelésére, valamint termék- és szolgáltatásportfóliójuk célzott továbbfejlesztésére összpontosítanak. Hozzátette, ez különösen nagy kihívást jelent az autóipar jelenlegi helyzetében, de „meg fogunk birkózni ezzel a kihívással".
A vállalat mindezek ellenére sincs egyszerű helyzetben, hiszen a mai napon 7500 alkalmazottat bocsátott el Németországban. A munkahelyek megszüntetése természetesen nem érinti a győri létesítményt.
Brutális leépítés az Audinál, ezek az állások vannak veszélyben
A következő években 7500 adminisztratív munkahely megszüntetését tervezi Németországban a Volkswagen-csoporthoz tartozó járműgyártó.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Eurómilliárdos veszteséget halmozott fel a Magyarországon is leépítő autóipari beszállító

Hidegzuhany jött a németek csoda fegyvergyártójára

Előbb-utóbb elgondolkodnak a láncok tulajdonosai, hogy érdemes-e Magyarországon maradni

Új katonai szövetség alakult a Balkánon: máris nagy az aggodalom

Nem tudnak menekülni az antarktiszi tudósok, a csapat egy tagja félelemben tart mindenkit

Figyelmeztet a NAV: jól gondolja meg, mit csinál!

Küldött egy levelet a Microsoft: dobjuk ki a szemétbe a számítógépünket

Mindenki a MÁV-ot akarja, két óra alatt betelt az 1500 tesztelői hely
Döntöttek Amerikában, erre várt a fél világ
