A 35 méter hosszú hajó, amelyben összesen 350 utas fér el, a Balatoni Hajózási (BAHART) Zrt. siófoki kikötőjéből indult. 

Négy új hajót vásárolt a BAHART, ezek közül kettőt már összeszereltek a szakemberek. A pénteki rendezvényen a Tomaj katamaránt és a Tihany nevű kompot mutatták be a sajtó munkatársainak. A tájékoztatón elhangzott, a hajók minden szempontból egyediek.

A világon nincsen másik hasonló, mert kizárólag a Balatonhoz, annak mélységéhez igazodva gyártották le Komáromban

– írja a SONLINE Somogy Vármegyei Hírportál.

Újabb fontos mérföldkőhöz érkeztek a balatoni fejlesztések

– hangsúlyozta Dömötör Csaba a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára, majd arról beszélt, hogy ezeknek a hajóknak a szolgálatba állása teljesen új minőséget jelent majd a legnagyobb és legnépszerűbb tavunk közlekedésében.

Ezzel a fejlesztéssel egy régóta esedékes adósságot törlesztünk, hiszen a mostanáig közlekedő kompok és katamaránok 40 éve működnek a Balatonon. Jól szolgáltak, sokat láttak, de eljött a megújulás ideje. A kormány jelentős támogatást nyújtott ehhez. 2019-ben döntött a BAHART több mint 6 milliárdos tőkeemeléséről. Ez tette lehetővé a több mint 5 milliárd forintos beruházást, melyből két új kompot és két katamaránt vásárolt a társaság – tette hozzá az államtitkár.

Köszöntöm önöket a Tomaj fedélzetén! Nagyon jó ezt kimondani!

 

– ezekkel a szavakkal kezdte beszédét Veigl Gábor, a BAHART vezérigazgatója, hozzátéve, hogy ezzel egy történelmi mérföldkőhöz érkeztünk, hiszen nem is egy hanem rögtön négy új hajóról beszélhetünk.

„A nyár vége felé kezdtük el összeszerelni a hajókat, miután egy nagyon komoly logisztikai művelet után a Dunán és a Sió-csatornán keresztül felúsztattuk a járműveket. Az új hajókra azért volt szükség, mert a flotta már elég idős” – magyarázta Veigl Gábor.

Negyven éve nem történt hasonló

Elindultak a balatoni hajók lefelé a Dunán.
Bővebben

A bemutatott katamarán menetrend szerint majd csak jövőre áll forgalomba, a kompok viszont már idén.